fredag 21 november 2008

Fredagkväll och jag är lite smått uttråkad.
Danne jobbar och man är liksom inte van, känner mig rastlös.

Kidsen var hemma från dagis idag och det har varit fullt ös hela dan.
Mycket kaos och några enstaka lugna stunder, men i det stora hela har vi haft en mysig dag. Jag har städat lite, vi har ritat, kollat på film, lekt, lekt och lekt. Tvingade faktiskt ut S och N en stund också, det var inte så populärt.
Efter påtryckningar från mig så fick jag ut dem genom dörren och fem minuter senare frågade Shanti om de inte fick komma in. Det var ju såååå tråkigt att vara ute när inga kompisar var hemma. Jag sa blankt nej till att fortsätta innevistelsen efter endast några få minuters frisk luft, så det var bara för dem att gilla läget.
Efter en halvtimme "släppte jag in" democh då var de rosiga om kinderna och hade faktiskt haft kul i snön.
Mamma vet alltid bäst ;-)

Vid halv sex kom Jonna och Niala hit och vi käkade pizza, nyttiga som vi är. Efter det kollade kidsen på film och vi på Idol. Mkt tråkigt att Anna åkte ur och mkt tur att Johan är kvar. För min del hade gärna Alice eller Kevin fått åka, gillar inte mainstream-artister som kan sjunga allt helt okej. Tycker bättre om såna som gör sin grej och gör det så bra att man får tuppskinn över hela kroppen.
Iofs är det ju bättre att inte vinna, för ett kontrakt där man inte får bestämma själv vad man vill göra är ju helt värdelöst.

Nu sover iaf alla trollungar och jag ska väl snart göra det samma.

Peace

Inga kommentarer: