tisdag 18 november 2008

Jag Mahlin har en bekännelse...
Jag har vid två tillfällen idag varit ca två sekunder från att kissa på mig. MKt märkligt att precis samma grej inträffade med ungefär fyra timmars mellanrum.
Jag kom hem, efter att ha varit ute och har inte under hela utevistelsen kännt av den stora kissnöden. När jag är två steg ifrån min ytterdörr känner jag att jag är riktigt nära att kissa i brallan och måste därför i panik försöka få fram mina nycklar ur jackfickan.
Nycklarna trasslar in sig i massa skit jag har i fickan och hela nyckel-skräp-hörlurs-klumpen blir för stor och går inte att få upp ur fickans alltför trånga öppning.
Till slut sliter jag nästan sönder jackan i panikens hemska ögonblick och då lossnar hela klumoen och jag kan låsa upp dörren, med en servett och en sladd hängandes i nyckelknippan.
In i hallen fort som fan och kastar av mig skorna, när jag känner att nu är det fan nära. Rusar upp för trappen, in i badrummet och precis när jag slår mig ner på vattenklosetten forsar det fram som en syndaflod.

Detta hände alltså vid två tillfällen idag.
Och då är jag inte tre år, inte inkontinent utan bara en helt vanlig, stressad morsa som inte har tid att tänka på toalettbesök...

NU ska jag åka till jobbet.

Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

välkommen i gänget.puss mor,jag skrattade att jag nästan kissa på mig