fredag 16 januari 2009

Igår efter att ha uträttat diverse viktiga saker hände den roligast grejen på länge.

Hade bestämt mig för att överraska Danne med en barnledig kväll med mat och öl. Man måste absolut ta vara på varandra och ge näring till relationen och jag kände att det var dags för det nu.
Så efter dagis skulle Marica skjutsa mig och kidsen till min mor och far som skulle ta över passandet, tjatandet och ansvaret för ett tag.

När vi var framme och hade lastat ur barn med tillbehör ur bilen kom en annan bil som ville fram just där Marica stod med sin.
Jag såg när vi hade gått iväg en bit att Marica körde iväg och sen tänkte jag inte mer på det.
In till mina föräldrar med kids och packning, pussar och kramar och sen ut igen för att åka hem.
Gick i min egen lilla värld mot bilen och när jag närmade mig märkte jag att bilstolen inte var kvar i baksätet.
"Har hon tagit bort bilstolen, undrar varför."
Tänkte den tanken i ungefär en sekund och sen försvann den direkt.
När jag skulle öppna bildörren tyckte jag att handaget inte satt där det brukar, men inte heller det fick mig att reagera.
Ryckte i handtaget och till min stora förvåning var dörren låst, så jag väntade en stund för att Marica skulle öppna. Det gjorde hon inte så jag ryckte igen, lite mer ihärdigt typ: "Men kom igen nu öppna, fan va rolig du är"
Efter många ryck och en ökande irritation hör jag en annan bil tuta och i samma ögonblick vänder sig föraren i "Maricas" bil om och tittar förskräckt på mig.

Det var inte Marica.
Det var en rädd tant.
Bilen jag skulle åka i stod tio meter bort och det var Marica som hade tutat på mig när hon såg att jag stod och ryckte i fel bildörr.

Jag höll på att dö av skratt och hela vägen hem garvade vi så att tårarna sprutade. Det var det, i särklass, bästa på länge och detta kommer vi skratta åt många fler ggr.


KOm hem tillslut iaf och Danne väntade förväntansfull iklädd sina nya jeans ( precis som jag hade gett order om ;-) )
Jag berättade att kidsen skulle sova borta och att vi skulle gå ut och äta.
Han visade inte så många känslor just det, men jag vet att han blev glad.

Vi åkte ner på stan och gick till DiSpagna där vi åt en underbar middag. DEt hela var mkt romantiskt. Efter mat och öl gick vi vidare till Pitcher och fortsatte kvällen där. Jag drack några cider och Danne några öl, sen åkte vi hem till vårt.
Kollade på Mamma Mia och Danne somnade efter tio minuter ungefär, jag hann se halva iaf innan jag också däckade.
Vaknade sju i morse, som jag alltid gör när kidsen är borta. När man för en gångs skull får sova då kan man inte. Konstigt det där...
Somnade dock om sen och sov till elva, det var mkt skönt och mkt välbehövligt.

Vid ett kom trollungarna hem och jag gjorde sällskap med mor och far till Gryta sjukhem, där vi har våra gamlingar.
Tillbringade några timmar där och sen ner på stan för diverse ärenden.
Har nu ätit och ska snart lägga alla trötta barn.
Efter det blir det vin och skrålande hemma hos Marica, Danne ska ägna kvällen åt Xbox.

Peace

Inga kommentarer: