tisdag 27 januari 2009

Sitter här och har tråkigt, känner mig rastlös på nåt sätt och konstigt tom.
Vet inte vad det är med mig faktiskt.
Har haft en rätt kaotisk eftermiddag och kväll tillsammans med kidsen. Nandi var trött och på uselt humör, vilket resulterade i en del slagsmål och gråt.
Slängde (läs satte) ner dem i badkaret vid sex och då blev det lite lugnare här hemma. De växlade ner och njöt av badet och det blev en välbehövlig tystnad för mig.
Har sovit så jävla dåligt de senaste två nätterna eftersom alla i barn tyckte det var helt okej att sno min säng. Blir inte mkt sömn när man är fyra personer i en 160 säng. Saknar vår stooora säng som vi hade förut, 270 cm bred var den och där kunde man lätt sova hela familjen utan trängsel.

Shanti och Nandi bestämde med farmor (deras) att de skulle sova där i morgon. Hon ska hämta dem på dagis och jag såg fram emot en lugn eftermiddag och kväll med bara ett barn hemma. Såg fram emot det i några timmar tills jobbet ringde och undrade om jag ville jobba i morgon natt. Där rök den lugna hemmakvällen...
Men det ska ändå bli kul att jobba, var nog tre veckor sen sist. Och så behöver jag pengarna...

Nu ska jag fixa fram kläder till imorgon, hatar ju morgnar så det är skönt att göra så lite som möjligt då.
Efter det ska jag ringa Marica och tjattra lite. Nej nu ringde hon mig istället:-)
Ska babbla lite nu då.

Peace

1 kommentar:

Marica sa...

Nu får du sätta igång att börja blogga igen ;-)

Har en utmaning till dej på min sida.. ;-)