torsdag 30 april 2009

Den här tiden för två år sen var jag nervös som fan. Höll som bäst på att göra mig i ordning för att åka till förlossningen och få INdi utplockad med snitt. Skum känsla var det att veta exakt när det var dags liksom. Han är utpockad 11.29 och den väntan var nog den längsta i mitt liv. En väntan fylld av spänning och nervositet...

Och nu så är han redan två år och det är officiellt att jag inte har nån bebis längre. Iofs har han ju inte varit bebis på länge, men två år är ändå nån slags magisk gräns. Då är man stor...
Jag, Shanti och Nandi har körat Jamåhanleva här och INdi har fått presenter. Han blev så glad och lite generad också. Nu blir det firande i dagarna två, på dagis firas han idag och sen ska han ha kalas här hemma i morgon. LIte firande när Danne kommer också kanske, får se om vi hinner. Det ska ju ätas och sen är det obligatoriskt att gå till majbrasan.

Mysig eftermiddag igår även om den var en del utbrott från olika sidor.
Vi åkte hem till mamma och pappa efter dagis och mot kvällen kom Jonna och Nillan dit också, underbart att vara hela familjen samlad t o m Linus.

Nej nu är det stressigt igen med påklädning men jag lovar att jag ska lägga ut bilder på BDB ikväll elelr i morgon.

Peace

4 kommentarer:

Hanna sa...

Är bara lite nyfiken, är alla dina barn snittade eller bara Indi?
Om du har kört båda varianterna, vilken gillade du bäst?
Grattis till Indi iaf!! Hoppas att han får en bra födelsedag och att hela familjen får en mysig valborg.
Kram!

Lina sa...

Ett stort gratiis till stora tvååringen från oss i malmö

Mahlin sa...

Tack så mkt:-)

Svar på Hannas kommentar:

Mitt första barn Isak är född vaginalt och det är Shanti också.
MEd Nandi blev det massa komplikationer och det slutade i katastrofsnitt och med Indi var det planerat snitt.
Känns bra att ha varit med om flera olika förlossningar:-)

Mahlin sa...

Äh, där var jag för snabb...
Skulle stå att det känns bra att ha varit med om olika, men att de vaginala helt klart var bäst.
Mer smärta under tiden, men mkt mindre efteråt...