måndag 5 oktober 2009

Nu har Shanti och Nandi äntligen somnat. Nu! Klockan är liksom halv tio, det är fan inte okej alls.
Kan ju inte påstå att jag ser fram emot at vara själv med dem hela veckan. Det är inte kul alls när läggningen inte flyter på. Dels för att de behöver sova för att orka, ja ni vet det där man själv alltid fick höra när man var liten. Och dels för att JAG behöver en liten stunds lugn och ro, behöver den stunden för att orka ta tag i allt som ska göras.
Men det är tydligen för mycket begärt att en stackars människa ska få vila nerverna ibland. Stackars mig ;-)

Nej men så trevligt!
Hittade precis en morot i min säng, under täcket. Riktigt mysigt. Och väldigt omtänksamt av kidsen också att smuggla in en morot under täcket. Kan ju hända att jag blir hungrig i natt.

Det är spännande att ha barn, iaf här hemma, för man hittar ofta saker där de inte hör hemma.
Tex: tandborste i tvättmaskinen, äppelskrutt mellan soffkuddarna, playmogubbe i skon, rorribil i garderoben, pinnar under köksbordet. Ja listan kan göras hur lång som helst.
Kul ibland, men att hitta saker i sängen, som är avsedda för förtäring är lite väl.

Nu måste jag hänga tvätt och sen väntar disk. Kul kväll som vanligt m a o.

peace

Inga kommentarer: