tisdag 1 december 2009

Julstämningen vägrar att infinna sig och därför planerar jag för extrem julpimpning av mitt hus här framöver.
Jag har alltid tyckt om mycket julpynt och det är ett drag jag ärvt från min käre pappa. Tyvärr har mammas icke-pyntande påverkat mig de senaste åren och jag insåg igår att det är fruktansvärt tråkigt.
Eftersom det råder brist på snö så kan man väl försöka få till stämningen på annat sätt. Det räcker inte med några adventsstakar för att komma i mood, så nu ska det pyntas ordentligt.
När jag ska hinna vet jag dock inte, får ta det i helgen när jag är ledig då kanske. Och förhoppningsvis har vi då Sissy och prinsessan på besök så då blir det extra mysigt.
Pepparkakshus ska iaf fixas i helgen och det ska bli ett ordentligt sådant. Danne är inne på ett lite lagom stort hus, men jag har som matriarken här lagt in veto och bestämt att det ska bli ett stort hus med mycket pynt på. Kanske t o m några tomtar.

Nu vill jag ha julstämning!

Saknar mina kids väldigt mycket nu också, har ju inte träffat dem sen igår morse. Snart ska de hämtas på dagis och fritids och då ska vi kramas har jag bestämt.
Får de bestämma så ska de säkert göra nåt annat, men jag ska försöka sno åt mig några kramar och x antal pussar iaf.

Peace

Inga kommentarer: