fredag 5 februari 2010

Det är inte alla som kan börja arbetsdagen med en halvtimmes rökpaus tillsammans med en underbar kollega. Det är heller inte många förunnat att sen kunna sätta sig vid datorn och kolla runt på nätet, samtidigt som man avnjuter lite kaffe. Eller mycket kaffe, som det alltid blir i mitt fall.
Inte heller är det särskilt vanligt att man på arbetstid kan gå på bio, gå ut och käka, gå runt på stan i flera timmar eller kanske sova en stund mitt på dagen.
Och att jobba åtta dagar i månaden fast heltid är inte vanligt.
Inte heller att alltid vara ledig varannan vecka, sju dagar på raken.

Har jag sagt att jag trivs med mitt jobb:-)

Det är faktiskt kul att komma till jobbet efter min lediga vecka. Iofs så är det alltid kul att komma till detta jobb, jag älskar det. Kul att jobba med nåt man trivs med och då är det inte bara alla sköna fördelar jag tänker på, utan också att få spendera tiden med A och hjälpa till när jag behövs.


Annars då?
Jag har ont i mina armar efter uteleken igår. Vi grävde tunnlar och fästningar i den 70 cm höga snön, det känns på flera ställen.
Efter det blev det pulka och stjärtlapp för samtliga i familjen. Tre timmar blev det och vi var rätt trötta allihop när vi kom in.
Kan inte fatta att vi bor så jävla bra, det finns liksom inget att klaga på.
Är så glad att vi tog beslutet att flytta till Fågelsjö, det bästa vi gjort på länge.
Lugnet därute kan inte beskrivas och vi behövde det allihop, vi är mucket mer harmoniska nu än innan. Så nice!

Nej nu ska jag kolla upp lite Friskispass, är ju dags att komma igång med träningen.
Det ska bli underbart faktiskt och förhoppningsvis håller den känslan i sig i fortsättningen också.

Nu vill hunden ut så jag ska väl fixa det.

Inga kommentarer: