fredag 24 december 2010

Julafton 2010






Ja då har det blivit julafton igen och just nu sitter jag och myser med tre av fyra kärlekar. Indi sover efter att ha varit vaken en stor del av natten.
Han somnade redan halv fem igår, i bilen på väg från dagis och vaknade kl tre i natt, hur pigg som helst.
Runt fem väckte han brorsorna och de har varit vakna sen dess.
Indi blev lite trött när vi andra vaknat till, så han somnade på golvet i Shantis rum. Där ligger han nu, utan skam i kroppen :-)

Ska väl strax ta och plocka fram julfrukost och sen väcka lilla trollet.
Planerar att ha en lugn och mysig julafton, eventuellt med pulkaåkning efter frukosten. Man ska inte stressa, bara njuta av att vara tillsammans.
Det finns så många som sitter ensamma på julafton, utan att känna minsta glädje.
Andra har inte ens tak över huvudet och fryser in julen.
Julen ska ju vara tacksamhetens tid och jag är verkligen tacksam.
Jag har allt en människa behöver och mer därtill.
Mina fantastiska barn ger mig glädje nog för att dela ut till alla som inte har nån.
Min underbara man som förgyller mina dagar, bara genom att finnas i min närhet.
Tak över huvudet, mat på bordet, klappar under granen som skulle räcka till en hel armé mm mm.
Viktigt att tänka på hur lyckligt lottad man är!

Ja som sagt, under granen ligger det klappar till förbannelse. Precis som varje jul.
Men det är faktiskt kul att ge och jag är medveten om hur bra vi har det, som kan lägga så mycket pengar på barnen nu i jul.

Jag vet att vi kommer få överlyckliga barn när klapparna öppnas. Och det är så kul att se dem lysa av glädje.

Indi önskar sig mest av allt Star Wars lego, vilket jag tror att tomten har fixat.
Nandi kommer bli överlycklig om det ligger en Milantröja i nån av klapparna.
Högst på Shantis lista finns ett Nintendo DS och jag tyckte mig skymta ett paket i den storleken under granen.

Nej kära vänner, nu ska jag duka fram frukost här och sen ska vi sätta oss tillsammans runt bordet.
Julen har börjat.

Kom ihåg att det finns saker vi kan göra för att hjälpa de som har det svårt.
Skicka ett sms och hjälp de hemlösa.
Skicka "värme" till 72930 så skänker du 30 kr till västerås stadsmission.

God Jul alla vänner.

Peace

Inga kommentarer: