fredag 14 mars 2008

Hatar tidiga mornar

Hur många ggr jag än går upp före kl 6 kommer jag aldrig vänja mig. Vägrar acceptera att dagen ska börja före 7. Blir väckt av mina gulliga barn visst, men tack och adjö jag är inte intresserad. Låt mig få vakna av mig själv nån gång.
Har gjort två tappra försök att vakna till liv med kaffe och cigg, men så fort jag tar ett bloss får jag hicka. Jättekul! Men vad gör det om hundra år, vila får man väl göra i graven så det är väl bara att le och vara glad.
Shanti och Nandi sitter vid köksbordet och kollar i en atlas. "Där är nog Tyskland tror jag Nandi" "Kan man äta den?" " Nej Nandi, det är ett land och inget man kan äta"
Så jävla kul att lyssna på dem när de sitter och samspråkar. Nandi är ett riktigt eko och allt Shanti säger upprepar han, även om han fattat fel och säger nåt helt annat ibland. Han lyser som en sol när han får vara precis som idolen Shanti.

Idag ska jag städa här hemma, får se hur det går med tre vildar i släptåg. BRukar vara så att när jag lyckats få ordning i ett rum så river de ut i ett annat. Men jag har ju hela dan på mig, ska ingenstans förrän halv fem när det är simskola. EFter det ska mamma och pappa äta med oss. Mysigt ska det bli, var längesen nu.

NEj nu ska jag göra ett nytt försök med kaffe och cigg. Tredje ggn gillt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tittat in! Ha en trevlig helg