onsdag 5 mars 2008

Välkommen till min sjukstuga

Ja det är ju fan inte sant! Ny magsjuka huserar här hemma sen i söndags och den verkar vara seg också. Indi blev sjuk först och är fortfarande rätt dålig, Shanti och nandi är på bättringsvägen och jag likaså. Utan att gå in på detaljer så kan jag ju säga att jag har blivit nedkladdad av diverse kroppsvätskor de senaste dagarna. Fy fan för magsjuka!

Jaha uppdatering sen sist då.
Indis UVI visade sig vara värre än så, han hade fått E-Coli bakterier i urinblåsan som de också misstänker kan ha satt sig i njurarna. Så nu har de påbörjat en utredning och inom två månader ska han ha fått röntgen på njurarna. Tydligen är det en väldigt obehaglig undersökning eftersom de sprutar in kontrastvätska genom snorren. Stackars liten, det verkar aldrig ta slut. Nu äter han iaf förebyggande antibiotika fram till undersökningen sen får vi se efter det hur de går vidare.
Shanti har också varit en liten sjukling. Han fick ont i örat för nån vecka sen och efter det hörde han knappt nåt på det örat. Var till läkaren och tydligen hade hans trumhinna dragit in sig så den buktade åt fel håll. Så nu tar han en nässpray med kortison fram till slutet på mars, då ska vi till läkaren igen.
Ja tyvärr har jag inte mycket annat att berätta om än alla sjukdomar, det har liksom inte varit mycket annat.
Förutom en sak förstås: Jag och Danne var ut i fredags och det slutade dyrt.
Men den historien får vi ta en annan gång, INdi vill komma upp i knät nu.
Hepp hepp!



Just ja, har ju inte skrivit i bloggen att min allra bästaste Stella har fått barn. 19/1 fick hon en liten kille. Jag är så stolt och lycklig! Puss på dig gamle vän...

1 kommentar:

elingebo sa...

Tjo puss själv!!!!!