torsdag 6 mars 2008

När lite tid finns

Ja jag ska försöka få ner det som hände i fredags nu när barnen leker. Kan inte lova att allt hinns med dock, mina barn har ju en tendens att alltid vilja nåt när jag sitter här:-)

Fredagen började iaf på Bishop där vi tog en varsin öl. Kände mig uttittad så fort vi gick in genom dörren, stället har ju inte precis besökare av min ålder eller stil. Men men, det var trevligt iaf.
Efter det gick vi till Atrium och käkade, vi hade hur kul som helst och maten var god. Det slank ner en och annan alkoholhaltig dryck också ska jag tillägga, det hör väl till. När vi kände oss färdiga där fanns det önskemål från några om att gå till Bellman och dricka en öl. Dte gjorde vi också och det blev bara en öl, även om den ölen innehöll 1,1 liter. Gott var det och full blev jag. När ölen var slut så skulle alla andra åka hem, men jag och Danne ville gå vidare. Inte ofta vi är utan alla barn så det gäller ju att passa på.
Vi gick till BMB och spelade bort pengar på Black Jacken, drack öl och Bacardi Breezer och hade skoj. Träffade massa folk därinne som jag inte träffat på länge så det fanns mycket att prata om. Sen fick jag den eminenta idén att vi skulle dricka shots. Danne tyckte inte att det var särskilt smart, men jag övertalade honom och det blev några stycken.
Danne drog vid halv ett pga överförfriskning och jag stannde bara en liten stund efter det. När jag sen skulle dra kom jag på att jag inte hade några nycklar och började ringa Danne, som tyvärr hade blivit tillfälligt dum i huvudet och inte svarade. Jag ringde och ringde och ringde tills jag började må jävligt dåligt och tog en taxi hem.
Var en extremt jobbig taxikund som var tvungen att stanna taxin tre ggr på vägen hem för att gå ur och spy. Fan va pinsamt! Kom till slut hem iaf och fick betala nästan 350 spänn för den resan. Tack och hej.
Trodde kanske att Danne var hemma så jag började ringa på dörren, men icke, ingen Danne där. Fortsatte då att ringa honom på mobilen till min telefon dog. Kul! Så där stod jag alltså utanför min ytterdörr, mitt i natten i kyla och nära att både skita och kräkas rakt ut i luften. Efter att ha väntat i runt en halvtimme tröttnade jag och tog närmsta tillhygge och krossade fönstret i hallen. Sen stack jag in handen genom rutan, låste upp dörren, gick in och hämtade telefonen och ringde polisen för att tala om att jag hade haft sönder fönstret och förklarade också varför. Pinsam igen!

Gick sen och la mig och somnade efter mycket snurrande i sängen och vaknade nån timme senare av att Danne kom hem och undrade va fan som hänt med rutan. När jag berättade det för honom blev han tokig och gjorde klart för mig att han aldrig mer skulle prata med mig. Jag somnade om utan att bry mig mer just då.
Men när jag sen vaknade sju på morgonen hade jag sån jävla ångest at jag ville dra nåt gammalt över mig. Istället drog jag nåt gammalt intill mig, alltså Danne, och somnade om ett tag.


Jaja, det var kul och nu kan jag tom skratta åt att jag har en trasig ruta i hallen som gör lägenheten svinkall.

O and O

Inga kommentarer: