tisdag 29 juli 2008

Bad idag igen, fast denna gång bara med ett barn. Shanti och Nandi åkte iväg med farmor istället. Meningen var att de först skulle åka med och bada, men de ville absolut träffa farmor redan på förmiddagen.
Så vi blev bara tre som åkte. Men det var lika skönt i solen för det. Badade en del med Indi också och han tyckte det var både roligt och skönt, även om han i början tyckte det var lite kallt.

När vi kom tillbaka till stan gick vi in till Linda och tog ett glas kaffe. Vi blev kvar där en stund och sen åkte vi hem och fixade Indis alla kvällsrutiner. Efter det hamnade vi på balkongen och här sitter jag fortfarande. Lyssnar på Larsa och njuter av livet.
Får passa på den här veckan för sen börjar ju allvaret igen och det blir dags att försöka komma in i alla rutiner. Danne åker till Oslo på söndag och Shanti och Nandi börjar dagis igen på måndag. Och på torsdag är det dags för första inskolningsdagen på Indis dagis. Eller Indis, det är ju Nandis gamla egentligen. Men from då kommer det vara Indi som går där och Nandi flyttar ju upp en avdelning.
Känns konstigt att alla ska gå på dagis och att jag ska plugga. Tänk att jag ska gå tid för mig själv på dagarna, det ska faktiskt bli skönt att inte bara vara mamma utan att få vara MAHLIN ibland också.

Nej nu ska jag fortsätta med min bok för det blir inte mkt tid till skönlitteratur sen.

Peace

Inga kommentarer: