lördag 12 juli 2008

Längesen jag bloggade annat än bilder, har inte varit i balans. Mkt har hänt som fått mig att inse vissa saker och jag funderar ständigt på konsekvenserna av detta.

Förra helgen var i alla fall jävligt rolig och jag tog väl igen för några år på tre ynka dagar.
Det började på torsdagen när jag åkte hem till Johan på kvällen och drack öl. Skulle inte bli så sent, men jag hade mkt att prata om och som alla vet så går tiden fort när man har roligt. Var hemma 4.55 på fredagsmorgonen ( ja Danne visste exakt ) och stupade i säng, för att vakna och kliva upp två timmar senare. Jag hade inte nyktrat till mycket alls på de timmarna, men mådde otroligt bra och var glad i hatten.
Ringde Jonna och spelade "Hej hej Monika" på högsta volym i luren. Sen dansade jag i vardagsrummet med kidsen. De tyckte att jag var galen men rolig.

Åkte ner på stan för att uträtta massa ärenden och det var längesen allt var så jävla kul som det var då. Jag och Jonna skrattade åt allt och jag antar at hon drogs med i min dagen-efter-fylla. Vi flamsade runt på stan i några timmar och sen stack jag hem för att ta emot Dannes 30-årskalasgäster ( långt ord där ).
Käkade smörgåstårta och hade det trevligt. När alla hade åkt hem och när barnvakterna tagit på sig sina uppdrag hoppade jag in i duschen och sen bar det iväg till Frösåker på fest.
Där dracks det och åts smörgåstårta igen med underbara vänner. Även om vissa personer förvånade på ett eller annat sätt så var det mkt roligt för oss andra iaf.
Vi drog in till stan vid tolv och fortsatte festen hos Kenta och Alex.
För att göra historien lite kortare så kan jag säga att jag slutade dricka vid sex och sov max två timmar även denna morgon.
Jag vaknade strax före åtta av att jag mådde så jävla illa. Rävade som jag inte gjort på många år, hela förmiddagen höll jag på.
Framåt dan när jag kände mig ngt mer stabil så åkte jag hem och tog över jobbet från barnvakterna. Danne ramlade in genom dörren kvart över fyra på eftermiddagen och såg ut och mådde som han förtjänade kan man väl säga. Resten av dagen gick i luuugnt tempo.
Jag tog Shanti med mig till affären på kvällen och träffade på Elin och Josse, som insisterade på att jag skulle parta lite granna. Jag hade tydligt sagt ifrån innan men som de schyssta vänner de är la de på charmen och jag var väl inte så svår att övertala ändå.
Gick hem och tog en raggardusch och sen hämtade vi vin och drog till Klockartorpet. Där härjade vi som vi brukar och dansade hela kvällen till gamla underbara godingar.
Var hemma tidigt faktiskt, runt två och sov gott hela natten i min säng.
Var lagom pigg på söndagen, kände mig inte fräsch som en rosenknopp iaf.

Det var helgen i stora drag. Det finns mkt mkt mer att berätta, men det håller vi för oss själva.
Danne åkte till jobbet på söndagskvällen men fick åka hem igen på måndag morgon då jag fick en släng av dålig karma.
Jag blev så jävla dålig här hemma och lyckades dra på mig en halsböld av storlek stor.
Denna veckan har bestått av resor till C-lass för att skära lite i min stackars hals. Trippel dos penicillin och massa kärlek har gjort mig piggare och nu lider jag endast av en rejäl förkylning. Men jag är hellre förkyld tio månader av tolv än att har en halsböld i en dag. Inget jag önskar nån.
Ja nu ska jag upp, förhoppningsvis sista ggn, på måndag till halsmördarna och sen väntar operation inom tre månader.
Så kul att vara född med världens sämsta immunförsvar.

Shanti har ju ärvt ovan nämda av mig och han har fått öroninflammation igen. Skrek hela natten inatt och det gjorde så ont i mitt hjärta. Men till slut så värkte det hål på trumhinnan och han mådde mkt bättre och kunde sova lugnt. Nu är det penicillin som väntar för honom också och antagligen ett besök på Ö-N-H, där jag också är stammis.

Idag bjuder dagen på grillning och grindbygge hemma hos familjen Ekbäck/Filipsson.
Ska väl sätta fart här hemma nu så att vi kan åka sen.

Ha en bra lördag alla.

Peace

3 kommentarer:

Anonym sa...

har vi aldrig betalat tillbaka när vi lånat det påstår iallafall jonna.men när ni har lånat en det ena en det andra, så är antingen det trasigt eller skitit. men fortsätt ni,men det kommer en dag när ni behöver hjälp.här finns inget att hämta varken för dig eller jonna

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för igår, det var verkligen hur kul som helst att träffas och umgås med er - som alltid! Hörde du att det var helt okej med boendet på västkusten? Har försökt ringa men jag tar det här... Ang. jobbet som jag skulle ringa om - du kan börja 20 augusti. Det funkade för honom. Du fick den lönen du ville =) Kram kram

Anonym sa...

ja vilken underbar kommentar dom skrivit. förstår inte varför dom ska skriva någonting alls...
helt onödigt.
men men ja en underbar dag på stan hade vi och resten av veckan har ju även den fyllts med skatt och underbara små tårar;)
älskar dig sissy nu bär det iväg ner och pumpa smygpunkan, liten är underbart när det är just som nu...