fredag 19 september 2008

Blev inte mycket av mina planer, som vanligt.
Jag gick in hårt för att lyckas med min högsta prioritering och jag lyckades med råge. Somnade på soffan och vaknade en kvart innan jag skulle hämta kidsen på dagis. Fick inte mycket annat gjort än att sova alltså, men det var det helt klart värt. JAg var fortfarande väldigt trött på eftermiddagen, men det var en annan slags trötthet. Det var inte en jag-somnar-så-fort-jag-blinkar-trötthet, utan snarare en slags mosig jag-har-legat-på-soffan-för-länge-trötthet.
Den tröttheten är extremt mycket lättare att handskas med. Den tar jag mer än gärna lite oftare.

Eftermiddagen och kvällen har varit underbara, förutom ett major utbrott från Nandi när jag hämtade på dagis. MEn efter att grannen avledde hans raseri med glass blev det bra igen och jag fick gosa med honom en stund. INte alltid lätt att vara liten men ändå stor, som man är när man är tre år.
Vi var ute tills Danne kom och sen gick vi in och städade litegrann. Det kändes skönt att ha fått undanplockat, så skönt att vi inte ville laga mat utan köpte pizza istället. Ja, jag vet att Nandi käkat pizza två ggr denna veckan och det känns inte bra. Får väl kompensera det med linser och gröna bönor i morgon ;-)

När kidsen hade lagt sig fick jag och DAnne äntligen tid att umgås. Jag har saknat honom så sjukt mycket den här veckan och vi hade en del att reda ut, så det blev mycket prat och kramar. Älskar verkligen den mannen så att det gör ont i mig ibland. Kan inte fatta att jag har en sån underbar sambo, det har jag fan inte förtjänat alla gånger.
Nu ligger han och snarkar på soffan och jag ska väl ta och fundera på det samma. HAr en del att hinna med i morgon och ska väl heslt inte gå omkring med morgonrocken tills eftermiddagen.

Peace

Inga kommentarer: