onsdag 29 oktober 2008

Precis som jag trodde så lugnade kidsen ner sig och jag taggade också ner en aning. Dagispromenaden gick bra och allt var kärlek när vi sa hej då. Jag anmälde mig som volontär i ett städprojekt på Björnjaktsgatan; Jonnas gamla lägenhet.
Mamma skulle ju fixa flyttstädningen och jag tyckte väl att jag kunde hjälpa till lite grann, vilket jag gjorde tills jag var helt slut.
Städade tills det var dags att dra till dagis för att hämta kidsen. Hann inte mer än klä på dem och gå ut genom grinden så ringde telefonen och Sofia på jobbet undrade om jag kunde ta hennes natt. Skyndade mig, så gott det nu går med tre trötta barn i släptåg, och tänkte att vi skulle hinna till JOnnas lägenhet innan mamma åkte därifrån. Då skule hon ju inte behöva åka ifrån Gryta om det var så att hon kunde ta kidsen över natten.
Tyvärr hade hon redan åkt när vi gick dit, vilket inte var oväntat iofs eftersom jag aldrig kan ha nåt flyt.
Släpade hem mina trollungar och kastade mig på telefonen för att försöka få tag på mamma. Det var en jävla cirkus innan jag tillslut fick tag på henne och kunde ringa Sofia för att säga att jag kunde jobba natten.

Jag och mina kids fick skjuts av Marica hem till min mor där jag lämpade av dem och sedan åkte vidare till jobbet.
Tack Marica för det, hade blivit kämpigt annars.

Så jag jobbade natten till igår och åkte raka vägen hem till mamma när jag slutade kl 8. Klädde på kidsen och drog vidare till dagis, sen raka vägen till Jonnas lägenhet och fortsatte med städningen. En lång och slitig dag var det och jag däckade i soffan vid tio i går kväll, trots att jag egentligen skulle tvätta.

Idag är kidsen lediga och blir så resten av veckan, får passa på att umgås med dem när man har chansen.
Busborgen står på schemat idag, hade tänkt vara där när de öppnar för det blir säkert massor av folk på eftermiddagen nu när det är höstlov. Sen måste vi vara hemma här till tre ungefär så jag hinner laga mat innan jag måste åka till jobbet 16.30.
NU ska jag fixa oss så vi hinner.
peace

Inga kommentarer: