söndag 16 november 2008

Asså, vad är det med folk och den nya IPRED-lagen. Hmm, var det så den hette? Blir så irriterad på den att jag har svårt att komma ihåg namnet...
Iaf så förstår jag mig inte på alla bakåtsträvare som har en enda sak att säga:
"Upphovsrätten är så jävla viktigt, folk måste lära sig att inte sno av andra"
Typ...
Kan inte regeringen med alla sina "smarta" idioter eller våra välbetalda artister kläcka fram nåt bättre än en lag som skulle kunna höra hemma i nån förlegad diktatur.
Tycker det är vansinnigt och jävligt pinsamt.

Självklart har folk rätt till betalning för sitt arbete, jag menar de vill väl också ha pizza på en fredag. Men det måste finnas ett bättre sätt.
Jag betalar gärna för nedladdning om det är organiserat och känns ärligt.
Inte som en jävla armanikostym på en hemlös...

Svammel jag vet, men jag blir så jävla upprörd.


För övrigt inte mkt att rapportera om. Sen sist har jag badat kidsen, läst bok för kidsen, lagt kidsen, ätit risgrynsgröt, fixat med tvätten och plockat upp leksaker.
Precis som en vanlig vardag med andra ord.

I veckan blir det desto stressigare och lite annorlunda för oss alla.
Jag ska jobba mån, tis och ons natt så Shanti och Nandi ska tillbringa dessa nätter hos farmor, medan lillebror Indi ska sova hos mormor och morfar.
Så jag ska lämna barn innan jag börjar på kvällarna och hämta barn när jag slutar på morgnarna, för att sen lämna igen på dagis.
Hoppas jag klarar av att hålla reda på alla tider och väskor som ska packas.
"Superminnet" är ju inte direkt mitt andranamn.

Nu ska jag ringa Danne och kolla att de kommit fram ordentligt. Jobbigt att ha honom i en bil när det är halt på vägarna. Det handlar ju bara om ett ögonblick....

Peace & Love

Inga kommentarer: