söndag 16 november 2008

Mörkt, regnigt, söndageftermiddag, gnälliga ungar, trött mamma, på-väg-till-jobbet-pappa. Det kan inte bli annat än illa... Verkar som att kidsen är ungefär lika trötta på detta skitväder som jag är. De är tjuriga på varandra och allmänt muppiga, vilket resulterar i tjafs och slagsmål hela tiden. Danne har varit borta i ungefär 3 minuter och 53 sekunder och jag säger som Nandi: Jag får tupptupp...
Alltså på svenska: Jag får tuppjuck.. Det är förövrigt ett favvouttryck här hemma, tillsammans med:
*Jag blir tokig
*Du är världens dummaste mamma
*Jag blir arg på dig
*Jag ska aldrig med prata med dig
*Ge mig en chans

Vissa av dessa uttryck används av hemmets yngre medlemmar medan andra hoppar ur min mun i tid och otid.

Tur att vi väger upp det med att tala om för varandra att vi älskar varandra också, annars hade stämningen blivit outhärdlig.

Nu fick jag ett önskemål här från Nandi om Crazy frog.
Bäst att lyda, vågar väl inget annat ;-)

Peace

Inga kommentarer: