söndag 23 november 2008

Helgen har varit trivsam på de flesta sätt.
Donkanbesöket var ngt kaotiskt som det lätt kan bli med fyra barn under sex år, men annars har allt varit rätt lugnt.
Vi åkte hem till mormor och morfar efter donkan och käkade lite lördagsgodis innan vi gick ut och åkte pulka. Kidsen hade jättekul och jag och mamma skrattade åt Indi som såg jätterolig ut när han åkte i den lilla pulkabacken. Helt rak i ryggen var han och så satte ha upp handen och sa: Hajjå (hej då) varje gång han åkte ner. Skitkul som sagt, man är väl kanske ngt lättroad.

Efter många åk och glada miner gick vi in och åt mat och senare bestämdes det att vi skulle sova kvar. Jag la mig tidigt, vid elva redan, men hade svårt att somna. Gjorde det tillslut iaf och fick då sova några timmar innan Indi vaknade fyra och vägrade somna om. La honom bredvid mig och det gick väl sådär eftersom han då ville väcka Nandi, som låg på hans andra sida. Jag tvingades inse att det var dags att kliva upp. Klockan var då strax före fem!!!
Stängde in oss i köket och satte på kaffe till mig, Indi fick leka med lite lego som Shanti lämnat på köksbordet. Jag började på en ny bok och det var rätt okej att sitta där vid bordet, ganska mysigt. Försökte vid ett par tillfället att lägga in Indi i sängen men det misslyckades totalt. Vid sjutiden somnade han istället på köksgolvet och jag läste ut boken innan jag bar in honom i sovrummet. Då var kl halv åtta och jag fick sen sova i en timme innan de andra vaknade.
Indi behagade inte vakna förrän halv elva, tänk om alla hade samma möjligheter.

Åkte lite pulka igen innan vi tog bussen hem till Gryta. Dumpade av I och N hos grannen och cyklade iväg med Shanti till ett kalas. Det var inte kul alls att cykla med den här förkylningen, kändes vid mer än ett tillfälle som att jag skulle svimma.
Hade sån tur att Shanti fick skjuts hem när kalaset var slut. Det var guld värt en dag som denna.

Nu ska vi käka lite mat och sen ska kidsen bada och sova. Jag ska ta ett varmt bad när alla andra har somnat.

I morgon ska jag vittna i en rättegång och jag är lite nervös. Men samtidigt ska det bli skönt när det är gjort. Har gått och tänkt på det här länge nu.


Peace & Love

Inga kommentarer: