torsdag 11 december 2008

Sådär ja, nu är jag tillbaka i cyberspace;-)

MIn dator gav upp och var helt död i några dagar, det gick inte att få igång den överhuvudtaget. Sen fick jag en ordentlig släng av influensa och var helt däckad. Börjar friskna till nu iaf och det var verkligen inte en dag för sent.
Nu är Shanti och Nandi sjuka båda två och jag får springa som en skållad råtta med saft och diverse andra nödvändigheter.
Då är det bra om man själv är pigg så man orkar...

Fast idag är jag inte pigg alls för Shanti har varit vaken nästan hela natten.
Han somnade redan vid sex i går kväll, han hade 40 graders feber stackarn och var helt slut.
La sen Indi i vanlig ordning kl sju och sen fick jag inte Nandi att somna förrän halv nio. Fick titta på TV i lugn och ro till strax efter tio och sen var det kört.
Indi vaknade och var vaken i 1 ½ timme och direkt när han somnat ordentligt så vaknade Nandi och strax därefter Shanti. Fick Nandi att somna om, men Shanti kunde inte somna. Jag fick lägga mig bredvid honom men det hjälpte inte alls, han låg och tjatade fram till sex i morse.
Det är inte alltid jättelajbans att vara mamma.

Det är så tråkigt och sorgligt att de är sjuka just idag när de ska ha luciafirande på dagis. Shanti har ju sett fram emot det här jättelänge och ska läsa en vers som han lärt sig utantill. Jätteduktig är han! Det är ju sista lucian de har på dagis också för nästa år går han ju i skolan. Det har han tänkt mkt på och jag tycker så synd om honom att han missar den här dagen.
Nandi verkar inte bry sig så mkt alls, han nöjer sig med att de ska få lussa här hemma på lördag istället.
Och Indi fattar ju inte att det är nåt på gång, så där är det ju också lugnt.
Det är bara Shanti som blir lidande, men det är som det är...

Idag kommer Danne hem och det ska bli mysugt att träffa honom tycker vi allihop.

Nu vill kidsen ha frulle, bäst att fixa det då.

Peace

Inga kommentarer: