måndag 15 december 2008

Långt uppehåll igen och det har sina orsaker.
I fredags kom Jonna och Nillan till Vässe och vi hängde på kvällen här hemma. Senare kom lillebror också hit och vi drack några underbara corona och rosa bubbel och allt var jättetrevligt.
Vid tio åkte vi i syskontrion ner på stan och lämnade Danne med alla kidsen. Han är verkligen one of a kind den killen, fattar inte att jag haft sån tur.
Väl nere på stan så gick vi till Pitchers och drack några öl och jag tog pinsamt nog en kaffe också. Kunde inte låta bli för när jag stod i baren och skulle beställa så kände jag den underbara doften av nybryggt kaffe och jag fick ett enormt sug efter denna gudalika dryck.
Mina syskon tyckte det var kärringvarning och jag kan väl hålla med om det, men vad gör man när ens alla sinnen kräver kaffe...

Efter några öl och en kaffe gick vi vidare till Silk. Fy fan det är så man skäms, gå på silk första ggn nånsin när man är 27 år.
Var också mkt pinsamt när vi skulle gå in och vakten i dörren var en kille från parallellklassen i högstadiet. Ännu mer pinsamt är det att jag började förklara mig och komma med ursäkter om varför jag, gamla kärringen, skulle gå på Silk.

Jaja, vi var där och vi hade kul. Spriten flödade och allt var som det ska en fredag på stan.
Tog sista bussen hem och var inte så farligt bakis i lördags faktiskt.

I lördags natt jobbade jag och så även natten till idag. Nu är jag sjukt trött och hade hoppats på vila i morgon när Shanti äntligen också är frisk och alla kids ska till dagis. Tyvärr så upptäckte jag för två timmar sen att Indi nu är sjuk, så alla planer på ensamtid och vila förstördes...

Mina barn är alltid sjuka, det går fan inte en hel vecka utan att nån av dem är hemma från dagis.
Det är synd om mig, mkt synd och jag ska försöka komma med i rekordboken, som den som oftast har sjuka barn.
Då kanske jag blir känd och kan få erbjudanden om att operera in ett extra immunförsvar i mina barn så de håller sig friska.
Det låter väl som en underbar idé ;-)

Peace

Inga kommentarer: