tisdag 16 december 2008

Jag är så trött!!!!
Fan för sjukdomar och fan för vintern när man åker på allt som finns.
Jag är fortfarande inte helt okej efter influensan, har ont i huvudet och hostar, och jag skulle verkligen behövt vara ensam och kurera mig ordentligt. Men eftersom mina barn nästintill alltid är sjuka så har jag för det mesta sällskap här hemma på dagarna.
Nu är det ju Indi som dragit på sig nån dålig bakterie och han kommer ju tidigast gå tillbaka till dagis på torsdag. Han har varit pigg idag och inte haft nå feber alls, så om han är lika pigg och feberfri i morgon är han att betrakta som frisk och då blir det dagis på torsdag och fredag iaf.
Får väl se hur det blir med den saken...

Ska om en stund hämta de andra galningarna och genomlida ännu en eftermiddag i denna lägenhet från helvetet. Jag får panik hemma på alla grejer som ligger överallt och på att lägenheten tycks bli mindre och mindre hela tiden. Som om inte fem personer i en trea vore nog liksom...
Vill bara flytta nu och samtidigt passa på att rensa bort sånt vi aldrig använder och leksaker som kidsen aldrig leker med.
På måndag ska vi iaf köpa flyttkartonger och plocka ut lite leksaker i förrådet, det behövs nu före jul.

Fattar inte hur vi ska få plats själv här efter jul, leksakerna kommer ta över hela lägenheten och vi kommer att få sitta i ett hörn och titta på medan turtlar och smurfar skrattar elakt åt oss.

Känns inte heller kul att fira julen här hemma när det ser ut som det gör. Organisation är nåt som vi missat helt och jag mår dåligt bara jag tänker på hur det ser ut i alla skåp och lådor.
Borde rensa som sagt, men när fan ska jag ha tid med det???
Har ju alltid nån av kidsen hemma och då funkar det inte att städa eller rensa. Medan jag städar ett rum så leker de i resten av lägenheten och således får jag ännu mer att göra sen.

Känner ingen som helst julkänsla heller, det är tråkigt.
Hoppas att den infinner sig senast i helgen för då ska jag julstäda och laga julmat.

Nej nu måste jag ha kaffe.

Peace

Inga kommentarer: