lördag 3 januari 2009

Det är så skönt med dagar där man bara får vara...
Idag är det en sån dag och jag njuter av lugnet. Så lugnt det nu kan bli med tre kids i lägenheten. Indi sover iofs nu och Shanti och Nandi äter glass, lugnare än såhär är kan det inte bli här hemma när kidsen befinner sig i vaket tillstånd.

Skulle egentligen ha tvättat kl 6 i morse men jag vaknade inte av larmet på telefonen. Måste ha sovit djupt och det kan bero på att Shanti var febrig inatt och vaknade stup i kvarten. Han ville kolla på tv när klockan var halv fyra och eftersom inga barnprogram sänds då bestämde han att han ville se en hockeymatch. Jag gick tillslut och la mig och då sa Shanti: "Jag kommer in och lägger mig när matchen är slut"
Haha så söt...

Nu ska jag äta en apelsin, jag älskar apelsiner speciellt när jag får köpa dem själv.

Att välja apelsiner i affären är en vetenskap bara det. Jag köper dem helst själv eftersom Danne inte är lika förtjust i apelsin och således inte besitter de kunskaper om apelsiner som jag själv gör.
Enligt mig ska en apelsin ha så tunt skal som möjligt. Är skalet tjockt är risken stor att apelsinen är torr och då är den oätlig. Jag kollar också på apelsinens "navel" när jag inspekterar, den ska vara bucklig och lite utstående.

Åh, vilket svammel. Märks att jag inte har nåt att göra :-)

Peace

Inga kommentarer: