fredag 2 januari 2009

Sitter på jobbet och slösurfar lite, tog med datorn idag utifall jag skulle behöva den och det var ju smart inser jag nu. Inte för att jag verkligen behöver den nu, men har man inget bättre för sig så....

Vår nyårsafton var trevlig även om det blev lite annorlunda än vi tänkt oss.
Av olika anledningar var barnen vakna för länge och vi vuxna fick liksom ingen "egen" tid. Vi hade väl i förra årets nyårsafton i bakhuvudet när vi planerade denna. Då somnade barnen vid elva och vi vuxna kunde umgås med lite mer "vuxet".

Denna nyårsafton gick vi hem vid ett och barnen stupade i säng. Shanti sov kvar hos Yassi så vi hade bara två stycken att trängas med i sängen. De sov som två klubbade sälar och vaknade elva i går förmiddag. Det var mkt mkt skönt att få sova för en gångs skull.

Gick omkring och släpade fötterna efter oss i några timmar och sen lämnade vi Indi hos farmor och tog Shanti och Nandi på bio.
Där blev det godis och popcorn för många kronor och det kändes i magen när filmen var slut. Mådde illa som fan och ville bara kräkas.
Men eftersom jag inte är bulimiker var det inte ett alternativ. Det var bara att fejsa sanningen och känna hur fettet och sockret satte sig där de trivs bäst på min kropp.
Efter bion åkte vi hem till farmor allihop och stannade rätt länge. Var hemma nio så kidsen kom sent isäng igen.
Skönt för Danne som fick ligga kvar i sängen när jag var tvungen att släpa mig upp kl sex. Ringde hem vid åtta och fick ingen svar så jag antar att de sov då.

NU ska jag jobba lite.

Peace

Inga kommentarer: