onsdag 31 december 2008

Mitt 2008

Det hände mkt som har förändrat och förbättrat under året som gått.

Jag gjorde en abort och insåg att jag kanske aldrig kommer skaffa fler barn.
Det tog ett tag men jag blev tillslut sams med tanken på att de barn vi har faktiskt räcker. Vi kanske får fler, men om inte så är jag mkt lyckligt lottad som fått fyra underbara pojkar.

Mkt tråkigt hände i familjen och jag märkte att jag klarade mig ensam.
Jag har växt som människa och lärt mig att lägga energitjuvar åt sidan.
En del har ordnat upp sig och det är bra, men som sagt jag vet att jag klarar mig ändå.

I en del av det jobbiga var lilla prinsessan inblandad och hon fick bo hos oss i några månader för att landa i allt som hände. Det var en omställning det med, men även där lärde jag mig att jag klarar mer än jag tror.

Jag och Danne bestämde att det faktiskt är vi för all framtid och tatuerade in varandras begynnelsebokstav på armen. Det kändes underbart att ta vårt förhållande ett steg längre och min kärlek till den människan växte sig, om möjligt, ännu starkare.

Strax efter det blev Danne gubbe och det firades ordentligt. Danne vaknade upp på en plats som inte var hemma och kom skamset hem på eftermiddagen. Vi kunde som tur är skratta åt det även om Danne skämdes som fan.
För övrigt blev det en del fester under sommaren där jag tog igen vinterns och vårens torka. roliga människpr och roliga fester, det gjorde att jag mådde bra.

Alla kidsen hade helt plötsligt dagisplats efter sommaren och jag kunde börja tänka på skolan igen.
Fick även ett jobb som jag trivs jättebra med, det är inte alla som har det.

Summan av allt detta är att jag haft ett bra år, trots en del motgångar.
Jag har träffat mycket människor som får mig att må bra och jag har tagot upp kontakten med gamla kompisar som jag inte pratat med på år.
Jag har växt mycket som människa och lärt mig att jag faktiskt är bra på väldigt mycket.
Har insett att jag inte vill ha energitjuvar i mitt liv, väljer istället att umgås med folk som får mig att må bra.
Mitt och Dannes förhållande har blivit starkare och tryggare. Jag börjar längta efter nästa steg.
Mina barn inspirerar mig fortfarande och jag vill göra deras liv så bra som möjligt.


Tyvärr höll jag inte mina nyårslöften i år heller. Det var vikten och rökningen som skulle reduceras och det gick som ni vet inge vidare.
Men tar nya friska tag nästa år och ser fram emot beach 2009.
Då ses vi inte i vassen utan visar stolt upp våra nya fräscha kroppar;-)

Då har jag också blivit ännu lite bättre, ännu lite starkare och ännu lite mer Mahlin.
Det är så det är att leva DET HÄRLIGA LIVET.



Peace & Love och Gott Nytt År

2 kommentarer:

Anonym sa...

det kommer särkert att gå bra älskar dig kram mamma

Marica sa...

Jag ser också fram emot nästa steg.. ;-) I sommar kanske..
Fan det glömde jag igår, jag skulle ju diskutera nästa steg med Danne tänkte jag, nu får ni skärpa er.. Lägga mej i lagom mycket som vanligt ha ha ha..

PUSS!!!!