onsdag 31 december 2008

Ligger här i soffan och slötittar på KungFu Panda för tionde gången eller nåt sånt.
Kidsen älskar den...
Jag hyrde den för två veckor sen och nu får jag betala dyrt. Hade tjänat på att köpa filmen istället för att hyra den.
Men jag är inte chockad alls, nej nej, det är alltid samma sak. Jag borde inte få hyra film nånstans. Överallt där film hyrs ut borde det finnas en bild på mig och en varningstext: Hyr ej ut till den här personen, hon är oduglig på att lämna tillbaka!!!!

Fast iofs så tjänar de ju pengar på mig. HAde inte jag haft filmen så skulle den garanterat inte bli uthyrd varje dag utan bara stå där i hyllan, jag har ju hyrt den i två veckor nu så de borde skratta sig lyckliga.
Måste iaf snart gå och lämna tillbaka den, så fort kidsen kollat färdigt. Och så får jag skämmas igen... Det är så pinsamt på nåt sätt, även om jag betalar för alla dygn jag haft den. Vet att jag kommer känna mig som en liten unge som snattat tuggummi eller nåt: Skamsen, ynklig och usel.
Men det är bara att bita ihop och låtsas som att det regnar.

Efter turen till affären ska jag lägga mig i badet en lååång stund och läsa en bok. Det är den bästa avslappningen ever, finns inget som slår det.

Sen ska jag tvätta och laga maten till ikväll. Ska hem till The Basirats och fira in det nya året. Jenny och Hicham kommer också dit med sina kids så det blir åtta härliga ungar att sysselsätta. Det blir en utmaning :-)

Nej nu är filmen slut och jag ska gå till affären med svansen mellan benen.
Ska under den promenaden fundera på mitt 2008. Återkommer senare med en sammanfattning...

Peace

Inga kommentarer: