måndag 12 januari 2009

Hur i helvete kommer det sig att när man som förälder råkar nämna att nåt funkar bra så spricker bubblan direkt?

Indi har sovit jättebra på nätterna ett tag nu och jag har, med tanke på min erfarenhet, undvikit att prata om det, knappt tänka på det.
Så idag lämnade frågan min mors stämband och jag var tvungen att både tänka på det och yttra orden.
"Ja han har sovit hela nätterna ett tag nu igen, jätteskönt."

NU sover inte Indi längre, han ligger och gnäller i sin säng och jag känner på mig att det blir en jobbig natt.

Det är så skumt att det blir normalt.

Nu måste jag försöka få honom att somna om.

Peace

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt svar!!
Härligt att höra att man faktist inte är ensam om att rulla runt på golvet och hålla i sina barn.

Jag skall här med testa att strypa mig själv..Inte för jag tror att de går men...

Angående ditt inlägg så vågar inte jag säga att saker och ting går bra här hemma för då säger det bara *poff* Så gör det inte det längre...

Mahlin sa...

Nej för guds skull, tänk inte ens tanken:-)