tisdag 6 januari 2009

Varför lär jag mig aldrig?
Jag borde för längesen ha fattat att jag inte kan lägga mig för sent om jag ska orka leva dagen efter.
Nu är jag så där trött igen att jag somnar vid varje blinkning, det är fruktansvärt.
Men jag får skylla mig själv, att jag la mig halv två är bara mitt eget fel.

Och idag ska jag göra en total-cleaning här hemma. Ska ha tvättstugan om en timme eftersom mina torkmöjligheter här hemma är rätt dåliga och med högar av tvätt funkar det inte.
Har också en bautadisk eftersom diskmaskinen har lagt av. Diska är som alla vet min värsta syssla alla kategorier, därför är det extra synd om mig idag ;-)
Fattar inte att vi har sån otur med diskmaskiner, det är tydligen inte meningen att vi ska få ha en fungerande sådan. Förra ggn köpte vi en fräsch begagnad när den andra dog, men den här ggn ska jag inte göra det. Ska ta hit en diskmaskinsexpert som får fixa det eller så köper jag en sprillans ny sen.
Då har man ju iaf garanti om nåt händer och eftersom vi alltid har sån otur så behöver vi all garanti vi kan få:-)

Nu måste kidsen få frulle här och sen måste jag sortera all tvätt.
Shanti sticker hem till farmor om ett tag och vilar upp sig lite. Han ringde henne igår och frågade om han kunde få komma dit och få lite lugn och ro:-)
Måste höra om han kan sova där också , jag ska ju jobba i morgon och han är ju fortfarande sjuk. De andra två ska till dagis om inget oväntat händer, tror de kommer tycka att det är kul att komma tillbaka efter det långa lovet.

Hörs...

Peace

Inga kommentarer: