måndag 5 januari 2009

Jaha, så var det officiellt, vi är familjen Mupp med hela Västmanlands befolkning (i alla fall den delen som läser VLT).

Var med i tidningen idag i en artikel om bloggande föräldrar, det känns helt okej.
Artikeln var väl bra och allt stämde och sådär, men...
Bilden, som för övrigt täckte hela framsidan på del 2, var absolut inte okej.
Det fanns en del saker som jag gärna hade korrigerat, vet knappt var jag ska börja men jag ska försöka utan att låta alltför kritisk :-)

Jag hade tydligen fått en släng av exponeringssjukan och tyckte det var helt på sin plats att visa bh:n. Linnet jag hade på mig hade åkt ner och blottade, inte bröstet som tur är, men väl rätt mkt av bh:n.
Jaja, det är väl som det är och hade det varit allt så hade jag kanske inte ens lagt märke till det.
Nästa grej som inte var i sin ordning var att Nandi tjurade och såg ut som en minimupp i sin ryss-möss-frisyr.
Shanti gör en konstig min och ser även han ut som hej-kom-och-hjälp-mig i skallen.
Att kidsen hade schyssta frisyrer visste jag ju såklart innan, men hade de sett normala ut i övrigt så hade det varit helt okej med mig. Det är ju trots allt jag som gått med på att spara ut deras hår liksom.

Bilden inne i själva tidningen var inte mkt bättre. Nandi såg iofs normal ut, men vad Shanti sysslar med kan jag inte svara på. Han gör nånting i bakgrunden som påminner om gymnastiska övningar.

Vet inte varför en erfaren fotograf inte kan välja ut vettiga bilder att lägga in i tidningen. Antar att hon var erfaren iaf...

Hon kanske var för trött, verkade faktiskt lida av nån form av sömnsjuka.
När vi satt i soffan och journalisten ( eller vad säger man ) skulle fråga mig lite grejer så satt fotografen till en början längst ut på soffkanten. Efter några minuter flyttade hon in sig och lutade sig en aning bakåt och ytterligare några minuter senare började hon snarka ( ! ).
Haha, jag höll på att dö, men var ändå tvungen att hålla mig för skratt eftersom jag inte ville genera den stackars trötta människan.
Hon snarkade i några minuter och sen vaknade hon som om inget hade hänt :-)
Skitkul ju...

Nu ska jag ta en cigg och kanske ringa nån annan ensam själ.

Peace

1 kommentar:

Anonym sa...

vadå mupp vackraste som finns.kram mamma