lördag 28 mars 2009

Jaha, en uppdatering om läget då...

Operationen gick bra tror jag, var ju inte själv inne och skar i min hals men läkaren som gjorde det verkade nöjd med ingreppet. Dock hade jag de fulste halsmandlarna han hade sett och han lär ju ha sett rätt många. Hade också fullt med små varproppar som de upptäckte när mandlarna var bortplockade. Troligen har jag gått omkring med kronisk infektion i flera år sa han.
Känns ju bra då att skiten äntligen är borta.
Nåt annat som avvek var att halsmandlarna satt så illa till ( tydligen farligt nära halspulsådern ) att de var tvugna att bränna där för att förstärka.
Hmm, jag vet inte men det låter ju inte jättebra.

Så istället för flytande kost i några dagar och mjuk kost tills det känns bra i halsen så blir det flytande kost för mig i 14 dagar. 14 härliga dagar med bara soppor! Är redan sugen på att tugga, även om jag har för ont för att kunna svälja.
HUr ska jag klara mig??!!

Lite feber har jag fått också, men det är ju normalt efter en operation som den här. Så länge det inte överstiger 38,5 så är det ingen fara och det gör det inte.

Ska nog ta och ägna mig åt det som funkar bäst mot smärtan nu dvs sömn.
Har sovit nästan hela dan men skulle kunna sova många fler timmar, så det ska jag nu.
Först lite Robinson iaf...

Glöm nu inte Earth Hour kl 20.30, då släcker vi ner alla lampor...


Peace

Inga kommentarer: