måndag 23 mars 2009

Helgen var hektiskt men rolig, är fortfarande helt slut.

Det hela började i fredags när jag stack iväg med Marica för att inhandla presenter och allt som behövdes till Shantis kalas. Hem efter det och började städa, vi hjälptes åt allihop och det gick bra. Städade i flera timmar med ett avbrott för matlagning och det gick som en dans faktiskt. När klockan var halv sju fick jag kasta mig in i duschen och sen snabbt slänga på mig kläder för johanna skulle hämta mig kl. sju.
Hann precis i tid och vi susade hem till Johanna och drack massa öl och Bacardi Breezer. Kul kväll som fortsatte på Blå Månen där det var skitlite folk, men kul hade vi ändå.
Jag var hemma runt tre och då var det inte riktigt lika kul, minst sagt. Hann inte mer än innanför dörren när jag började må jävligt dåligt. Så min utekväll avslutades vid toastolen. Låg och rävade till halv fem, då kändes det äntligen lite bättre och jag kunde lägga mig och sova.
Vaknade fem i fem av att Shanti kom och la sig bredvid mig och sen var det kört.
Han låg och pustade och vred sig i sängen och undrade när vi skulle ge honom hans presenter. Så kvart i sex motade jag in honom i hans säng och så väckte jag Danne och vi gick upp och fixade frukost på sängen och plockade fram alla presenterna.

Så när klockan var 6.16 hade vi grattat vår 6-åring och han hade öppnat alla presenter.
Jag mådde väl sådär måste jag säga, fortsatte att räva en del under morgonen men annars var det okej.

När klockan var tolv började jag förbereda mig för Shantis maskerad som han skulle ha, dock var jag lite orolig och bävade för hur det skulle gå. Men det gick bra, alla barnen hade kul och jag fick ny energi faktiskt.
Shanti fick många fina presenter och var mkt nöjd med sitt kalas.

När klockan var tre och kalaset slut var dte bara att skynda hem för kalaset med familjen. Det var också mkt trevligt och Shanti tyckte om sina presenter.
Det var en nöjd och trött 6-åring som la sig på kvällen.

På söndagen kom resten av familjen hit och firade vår stora lilla kille och vi hade även då en trevlig dag.

Resten av veckan har gått i sömnens tecken för min del. Jag har däckat vid åtta varje kväll och sen sovit hela natten. Fattar inte vad som är fel, men jag har väl antagligen behövt det iaf.

Igår var jag och tatuerade in ett J på ena örsnibben och ett L på den andra (för Jonna och Linus då alltså) och jag höll på att somna under nålen. När det var färdigt åkte jag med Marica och Mehdi och handlade mat och sen hem och städade lite.
Ville ha allt fixat inför idag och den stundande operationen.

Ska ju äntligen få mina halsmandlar bortopererade och det känns skönt att det blir av nu, samtidigt som jag faktiskt är lite nervös. Inte för själva operationen eller sövningen, men jag är rädd att jag ska ha skitont efteråt och dte lockar inte speciellt.
Skönt ändå att Danne har tagit semester nästa vecka så han kan vara hemma och ta hand om mig:-)

Läste i Sabinas blogg "SAbinas kamp" att hon inte alls har det bra nu och jag kan inte sluta tänka på henne. Lider med denna tjej och fast jag inte känner henne så tycker jag mkt om henne på nåt sätt.
Hon kämpar på mot sin fruktansvärda cancer och jag blir ännu mer rädd för den hemska sjukdomen när jag tänker på hennes livsöde.
Hoppas verkligen att hon kan få lite bot nu och kan få leva några år till och må bra.

Nu måste jag släppa de jobbiga tankarna och servera mina kids frulle, sen blir det till att ta tag i gårdagens disk som jag somnade ifrån.

Hoppas jag inte mår alltför dåligt efter op. Uppdaterar er så fort jag orkar.

Peace & Love


(Förresten så är detta inlägg påbörjat den 23:e, men avslutat idag den 26:e)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tänkte bara säga att jag gillar din blogg, känner igen mig i mycket. :) Tror förresten att vi gick i samma skola på högstadiet.