onsdag 15 april 2009

Mkt arg mamma= mkt dålig mamma, iaf idag.

Det började redan när jag hämtade på dagis. Massa strul som gjorde att vi inte kom iväg förrän efter 45 minuter och det gjorde mig extremt irriterad.
Väl hemma så var vi ute i lekparken och kidsen fick rasa av sig, trodde det skulle hjälpa men tji fick jag. Vet inte vad det är med dem, men de har varit helt galna. Bråkat med varandra hela tiden och inte alls lyssnat på nåt jag försökt säga.

Var iaf ute länge och fick sen släpa med mig Indi in, han hade inga planer på att följa med utan blev arg som ett bi. Han är ju fortfarande lätt att bära med sig och tur är väl det.
Shanti och Nandi stannade ute tills maten var klar och efter vi ätit drog kaoset igång igen.
Shanti och Nandi bråkade, Nandi och Indi bråkade, Nandi kissade på Indi och Shanti var arg på mig. Jag höll på att kasta mig i väggen ett par ggr faktiskt.
Lackade ur ordentligt och det gjorde ju inte saken bättre heller. Det vet jag ju att det inte gör, men allt liksom föll mig ur händerna kändes det som.

Så idag var jag inte en glad och snäll mamma, inte gullig och varm. Tvärtom var jag en sån mamma jag hatar att vara, arg med hög röst och rätt så ful också.

Hoppas på att morgondagen blir bättre för jag tog ett långt prat med Shanti innan han la sig. Vi sa förlåt och jag talade om att jag älskar honom fast jag blev så himla arg. Han lovade att vara trevligare i morgon han med.
Nandi sa också att han i morgon skulle lyssna på mig när jag säger nåt och vi kramades och sa att vi älskar varandra.

Det gnager i bröstet på mig nu och jag kan knappt vänta tills i morgon bitti när jag får gottgöra för den här kassa eftermiddagen och kvällen. Vill liksom visa med handling att jag älskar dem, inte bara ord.
Nog för att jag gör det alla andra dagar, men en sån här dag hänger gärna kvar som ett stort svart moln i magtrakten, länge länge.

Hoppas mina små trollungar har glömt detta i morgon och att de vet att de är det bästa jag har. Fast det vet jag ju att de vet, men ändå.

Jaja, lika bra att lägga sig och sova nu. Håller på att bli riktigt förkyld också, det känns ju bra...


Peace från positiva Mahlin

Inga kommentarer: