torsdag 16 april 2009

Sitter på balkongen och njuter av tystnaden även fast jag borde sova för längesen.
Den här dagen har varit mkt bättre, om man bortser från de 5 timmar jag var helt tvärdöd och sov som en gris. Massor jag borde ha gjort, men febern tog ut sin rätt.
Bra var det väl ändå att jag sov så att jag orkade vara en bättre mamma idag.
Hämtade mina kids på dagis och hann vara ute en stund, och faktiskt också pussas med Danne, innan vi drog hem till Jenny med Mrica och tjejerna. Danne fick äran att vara hemma och ta hand om disken. Alla barn lekte och hade kul och vi vuxna satt som vanligt och drack kaffe och tjattrade, med ganska många avbrott för att hjälpa kidsen med diverse, men ändå.
En mkt trevlig eftermiddag.
Mamma, JOnna, Nillan och pappa kom också ut efter ett tag och dte var mysigt att träffa dem också.
I morgon åker min lilla sissy och Nillan hem till ödet igen och jag kommer att sakna dem massor.

När klockan var strax före halv sju kom Danne och hämtade oss och vi åkte hem och fixade våfflor. Sen somnade kidsen på två röda och jag tog ett långt bad.

Nu sover Danne och jag måste göra honom sällskap snart, ska upp tidigt i morgon.
Shanti och Indi måste vara på dagis senast kvart i sju och jag börjar jobba sju. DAnne och Nandi ska till lasarettet för andis operation och det gör faktiskt ont i magen när jag tänker på att jag inte ska vara med.
Vet att Danne klarar det lika bra som jag, men jag hade gärna varit på plats jag med. KÄnns som att man har mer kontroll då på nåt sätt.
Men det är väl hönsmamman i mig som talar, allt går med största säkerhet lika bra fast jag inte är med.

Återkommer med resultat av morgondagen när jag kommer från jobbet.

Peace & Love

Inga kommentarer: