lördag 4 april 2009

Nu är jag back on track och hemma är det full fart igen. Det är precis som att kidsen märker att mamma mår bättre och då är det tydligen okej igen att härja friskt.

Ja som jag skrev förut så blev jag mkt sämre i halsen i onsdags och det eskalerade hela tiden. Ringde till Ö-N-H och sköterskan där tyckte absolut att jag skulle komma in så en läkare fick titta i halsen. Lät inte bra sa hon att det blivit värre.
Så igår var jag dit då och fick träffa en fantastiskt trevlig läkare, sånt gör läkarbesöken mkt trevligare liksom. Han kollade i halsen och konstaterade direkt att det blivit infektion i operationssåren. Tydligen var det vanligt när man har bränt, även svullnaden som gjorde att jag inte ens kunde svälja mitt eget saliv var att räkna med efter bränning.
Ja så jag fick penicillin som ska tas 3 ggr om dan i 7 dgr och det bästa av allt var att farbror doktorn sa att så fort det känns bättre av penicillinet så får jag börja äta.
Helt fantastiska nyheter ju! 9 dgr av svält har tagit på mina krafter och att bara få i sig typ 1 dl vätska per dag är ju inte nyttigt, det fattar ju vem som helst.

Så igår åt jag en bulle och en macka och det var det godaste jag nånsin ätit kändes det som. Fick ju verkligen finfördela det jag åt i pytte bitar och sen blanda ordentligt med vätska, men det gick ner iaf :-)

Penicillinet verkar snabbt och det är väl inte så konstigt iofs för det är så jävla starkt. En av gångerna jag tog det så började jag blöda i halsen efteråt, det bränner fan i tjugo minuter efter jag svalt det. MEn det är helt klart värt det!!!

Nu kommer min älskling hem från innebandymatchen och vi ska käka frulle. Sen blir det lite städ här för det ser för täskigt ut efter min vecka av soffliggande.
Efter det ska jag hämta Shanti som sovit hos Yassi inatt.
De är så söta de där två, riktiga hjärtevänner.
På eftermiddagen ska Shanti på kalas på busborgen, det ser han fram emot.

Jag ser fram emot att kanske kunna äta mat ikväll...

Peace på er och ha en bra lördag!

Inga kommentarer: