söndag 5 april 2009

Rätt seg efter en dag med fullt upp.
Kidsen har varit trötta och sega hela dan efter att de kom isäng sent igår.
Vi gick hem till Johan på kvällen och träffade många härliga vänner. Trevligt var det och vi var inte hemma förrän efter elva.
Shanti somnade i Johans säng, så honom fick vi sätta i vagnen när vi gick hem. Nandi somnade i den andra vagnen och sov sen hela natten han med. Dte var bara Indi som var vaken och han var hur pigg som helst, ville gå själv hela vägen hem. Men nån måtta får det väl ändå vara, man har ju ingen lust att gå i snigelfart, så Danne fick bära honom en bit.
Ja sen sov alla kidsen och vi la oss också direkt, vaknade utvilad vid åtta i morse. Skönt var det.

Dagen har ägnats åt diverse nödvändigheter och nu är jag som sagt seg. Kommer bli en sen kväll igen för mina kids, utom möjligen SHanti då. Nandi och Indi har tagit en varsin rejäl och alltför sen tupplur, så tidigast nio får jag dem isäng skulle jag tro. Men det gör inget idag, känner mig ganska full av tålamod och ork nu när jag mår bra igen.

Fick i mig mitt första mål mat idag också, en underbart god fiskgratäng. Kändes mkt bra i magen att äntligen få i sig riktig mat, även om det sved rejält i halsen efteråt.
Det kan det vara värt...

I veckan har jag mkt att fixa och dona med. Ska städa lite i morgon och tvätta behövs ju alltid också. På tisdag ska jag inhandla påskmat och målarfärg och sen ska vårt sovrum målas om. Det rummet ska ju bli Shantis sen och jag tycker väl inte riktigt att mörkrött passar så bra i ett barnrum. Nej en ljusgrön färg ska han få på väggarna, det är ljust och glatt.
Ja sen på onsdag har jag också en del att göra och på torsdag blir det IKEA och massa andra ställen för att köpa och hämta grejer till vårt hem.
Sen är det påsk med allt som ska fixas, men mest mys blir det iaf. Brukar vara bra på att släppa allt när det är högtider faktiskt.

Och så försöka hinna med plugg och kanske jobb också. Man har häcken full...

Nej nu ska jag ta tag i tvätten här som ska hängas, sen blir det bad för mina små troll.

Peace

Inga kommentarer: