tisdag 7 april 2009

Tyst och lugnt har jag här hemma.
Indi är nedbäddad i sängen, nybadad och mkt trött. Tror faktiskt han sover redan det lilla trollet.
Shanti och Nandi fick åka hem till farmor på eftermiddagen eftersom jag inte känner mig så pigg. Så jag och Indi hängde ett tag själv i lekparken, sen kom grannen och gjorde mig sällskap och vi satt och babblade ett tag.
När det blev dags för mat satte jag Indi i den sprillans nya cykelkärran och susade till pizzerian. Orkade verkligen inte laga mat och Indi tackade inte nej till kebebtallrik och pizza. Nån gång ibland får man ju lov att vara onyttig, om jag nu behöver förklara varför jag köpte skräpmat... Det är väl lika bra för det finns ju kanske nåt pretto som läser min blogg.

Ja iaf, vi susade hem och käkade och sen passade jag på att mysa lite med min mini-son innan badet. Och nu sitter jag här och bara njuter av lugnet fast jag borde göra annat. SOm vanligt finns det tusen saker att göra här, det tar liksom aldrig slut.
Ska ta tag i det senare, först ska jag ta mig ett bad tror jag. Fast jag har ju ingen bra bok att läsa förstås, kan inte bada utan bok det är så fruktansvärt tråkigt ju.


FÖrresten så är jag så jävla glad över vår nya cykelkärra att jag måste berätta det här. Hemfärden från dagis var underbar...
Kidsen slapp gnälla och jag slapp tjata, helt fantastiskt.

Nu kära vänner blir det soffläge ett tag för att samla kraft.

Peace

Inga kommentarer: