tisdag 14 april 2009

Sitter här i soffan med alla mina kids eftersom de inte ska till dagis idag. Shanti har fått feber och ont i huvudet, som de flesta ggr han är sjuk så har han inga uppenbara symptom och det oroar mig. Är hönsig och tror att han har fått nån allvarlig sjukdom eftersom febern bara kommer plötsligt och sen försvinner lika fort.
Har kollat upp det förut och det var ju inget att oroa sig för, men det fortsätter ju och det känns inte bra.
Indi är jätteförkyld och jag kände att han lika gärna kunde vara hemma han också.
Och då kan ju Nandi också vara hemma, känns inte nödvändigt att släpa honom till dagis och ta alla hans tårar när de andra två ska vara hemma.
Så idag blir det en hemmadag, men i morgon är det iaf dagis för Indi och Nandi.
Shanti blir väl hemma minst en dag till iaf.

Väntar på att Marica ska komma förbi och dricka kaffe. Hon skulle handla lite åt mig också, gulligt av henne, jag pallar faktiskt inte att ta alla kidsen med mig till affären.
Så hon dyker väl upp när som helst...

Sen har jag som vanligt tusen saker att göra. Fixa disken är ett måste och tvätta måste jag också göra. Skulle haft tvättstugan i går kväll, men fick för mig att det säkert var nån snuskig person som hade tiden före mig, så jag hoppade det.
Nu ångrar jag mig lite, fast samtidigt var det väl bra att jag inte tvättade till två inatt nu när kidsen är hemma. Hade säkert inte varit en så tålmodig mamma med bara fyra timmars sömn.
Inte för att det blev så mkt mer ändå iofs, men 5 ½ timme är ändå bättre än 4.

Eventuellt kommer Nillan och Jonna hit och äter pannkaka sen också. Hoppas det för jag vill gärna umgås med dem innan de åker hem till Ödet igen. Tycker fortfarande att det är sååå tråkigt att de bor där borta, de borde flytta hem igen. Fast på ett sätt är det faktiskt bra att de bor mitt i ingenstans.

Sitter och tänker på kryssningen nästa helg, det ska bli så kul att träffa Annah och Krille. Vi har inte setts på alldeles för länge och det är synd, men vi får ta igen alla missade stunder när vi är på båten.

Nej kanske fixa disken nu.

peace

Inga kommentarer: