måndag 13 april 2009

Lördagen var faktiskt bra, trots sorg och några tårar då och då.
Vi åkte ner till hamnen på förmiddagen och mötte Jonna och Nillan. Kidsen fick åka karusell och vinna gosedjur, de tyckte det var jättekul. Ja förutom Nillan då förstås som skrek och grät i karusellen, ingen modig tös det där men ack så underbar ändå.
Vi tittade lite på vattnet en stund också, det är ju en alltid lika uppskattad aktivitet hos barn. Jag kunde väl klara mig utan vattentittande, kan lika gärna stirra ner i diskvattnet.
Efter dessa mkt underhållande aktiviteter åkte vi hem till Dannes mamma och åt påskmat. Dte var väl okej, har fortfarande ont i halsen när jag äter så det blev inga mängder för min del. Bra för figuren om inte annat:-)

När vi åkte hem tog vi en sväng förbi kyrkogården och tände maschaller ( hur fan stavas det? ) på Isaks grav, kidsen plockade även tussilago och la dit och det blev jättefint.
Sen åkte vi hem och var ute i lekparken tills det var dags att gå in och sova.
En skön dag i solen blev det.

I går kom hela min familj hit på besök, t o m lillebror som inte alltför ofta delar med sig av sitt sällskap. VI satt ute och fikade och kidsen lekte med varandra och med mormor och morfar. Var jättekul att träffas allihop och jag fick mig några härliga skratt, det behövdes ju.

När de hade åkt käkade vi mat och sen somnade kidsen tidigt. Jag och Danne la oss i soffan och kollade på nåt skit på tv, sen somnade jag.

Denna dagen har bara ägnats åt hemmet. Har försökt få ordning på alla prylar vi har och det har väl gått sådär.

NU kommer Marica och tjejerna på besök, återkommer senare.

Inga kommentarer: