måndag 27 april 2009

Sitter utanför dörren i en brassestol och funderar över fördelarna med en uteplats här på framsidan. Eftersom att vi bor en trappa upp har vi ju bara balkong, en bra sån visserligen, men ändå.
Har planerat att lägga trall här nere, utanför vår dörr och på så sätt få tillgång till både uteplats och balkong.
Indi kan ju inte vara ute själv och efter Nandis dagispromenad får ju inte han heller vara ute helt ensam och det här ger mig problem.
Det är ju så fruktansvärt tråkigt och känns även naket på nåt sätt att sitta på bänken i lekparken och glo på kidsen när de leker. Har jag min egen uteplats här blir det ju en helt annan känsla och jag känner nu att det är värt jobbet.
Måste bara övertala Danne att vi måste göra det snarast.

Allt handlar ju om list och jag tror nog att jag kan lyckas med både list och tjat:-)

HAr ju annars en del annat att fixa i hemmet också. T e x så ska ju Shantis rum, vardagsrummet och köket målas om och tapetseras. Sen ska jag göra verklighet av mina planer med mosaik på bänkskivorna och så ska liser målas och nya handtag på alla luckor fixas.
Sen kanske jag kan nöja mig ett tag.
Fast det allra första jag ska fixa är ju utemöblerna som ska slipas och målas om. Helst igår...

Får väl se hur mkt av dessa planer som ger resultat, jag lever ju för mina planer.

Indi har precis hittat en stor vattenpöl, måste jaga bort honom.

Peace

Inga kommentarer: