tisdag 12 maj 2009

Lååång paus i bloggandet och det har sina orsaker. Jag har inte mått så bra den senaste tiden, varit inne i en av mina deppiga perioder och då har jag inte lust till mkt alls. Bloggandet kommer sist i de lägena...
Men nu mår jag bra igen och det känns skönt att veta att det dröjer till nästa dåliga period. Har också kommit underfund med vad det beror på, men det orkar jag inte ta nu. Kanske blottar den delen av mig en annan gång.

Ja sen sist har det väl hänt en del, brukar ju vara så och med tre kids är det ju alltid fullt upp.
Indis kalas gick bra iaf och var mysigt. Vi satt ute i solen och hade det bra, men var helt slut när vi gick in efter flera timmar. Jag gick ner till Maricas mamma på kvällen och där satt vi och drack vin och pratade tills jag och Marica blev utkörda av en trött Carina.
Dagen efter var det dags för RSJ-galan och det var, som vanligt, underbart kul.
Vi lämnade kidsen redan vid ett och sen åkte Danne iväg till sitt och jag till mitt.
Jag, Johanna, Helena och Jessica satt i solen på Hamre och pratade och skrattade ett tag och sen bar det iväg till Johan, där alla karlarna väntade. De var helt slut efter en rafflande brännbollsmatch och på bra humör.
Vi fortsatte festen där med mer att dricka och grillning. Jag och Danne var, tillsammans med ett par andra, sist därifrån och var väl hemma halv fem på morgonen tror jag. MKt lyckad fest:-)

Veckan efter det hände nog inget speciellt, då borde jag komma ihåg det.
Men i fredags var vi på morfars begravning och det var fint, men otroligt ledsamt. Jag grät som jag inte gjort på mkt länge och det var skönt att få ur sig det, en begravning blir ju ett avslut och början på en ny slags sorg.
Träffade många i släkten som jag inte sett på mkt mkt länge och det kändes varmt och bra.
Efter begravningen hämtade vi kidsen och sen åkte vi hem till Dannes mamma och spenderade resten av dagen där.

I lördags åkte vi ut till släkten i Sala och där hade vi det jättebra. Vi grillade och pratade och allt kändes som förr igen. Man måste ta vara på varandra inom familjen, det kände jag när vi var där. Vi åkte hem rätt sent, nio tror jag klockan var, men Shanti ville sova kvar och det fick han. Jag ägnade kvällen åt tvättstugan och var färdig kl två. Usch, hatar att tvätta, men det är ju alltid skönt är det är klart.
I söndags var vi ute på Hamre en stund och umgicks med Johanna, Aurora och baby Ian.
Shanti, Nandi och Aurora badade i den trettiogradiga poolen och höll sen på att frysa ihjäl när de klev upp. Det var en rolig syn:-)

Nej nu har jag inte tid med detta mer, ska ta tag i viktigare saker.

peace

1 kommentar:

Emma sa...

Sänder en tanke till dig, jag vet hur det är att ha sina depperioder. Det enda positiva är att man VET att det går över.
Kram