onsdag 5 augusti 2009

Det har varit så mkt den sista tiden att jag emellanåt känner mig snurrig och tom i bollen, på samma gång.
Ändå har det varit underbart med ledighet, eller ja det är ju Danne som haft semester och kidsen sommarlov. Själv har jag jobbat och stått i mest hela tiden.
Men det är så skönt när Danne är hemma och vi får vara tillsammans allihop.
Har varit i väg på några småtripper, annars har vi mest varit hemma och njutit av varandras sällskap.

En extremt rolig grej som hände under semestern är att vi har blivit med hus!!!
I slutet av oktober flyttar vi ut på landet, till ett underbart hus med stor, härlig tomt. Vi längtar allihop...
Så nu blir det till att sätta fart med körkortet. Tid är ju inte precis nåt man har överflöd av, så körkortet har fått vänta. MEn nu måste jag ju och även om tiden är nästintill lika begränsad som innan så är det dags nu iaf.
Börjar här om några veckor och målet är ju att klara det på max två månader, det kommer inte bli några problem. Har ju kunnat köra länge, det är bara det att man ska ha det på papper:-)

En grej som gör mig nere nu är att min lilla farmor somnade in i torsdags. Hon har ju varit dålig ett tag, men det har gått upp och ner och beredd är man ju aldrig ändå. Fick ett fint avslut iaf när jag satt hos henne under hennes sista timmar. Jag, pappa och tre av mina farbröder var där och jag tror hon kände att hon var trygg och kunde släppa taget.
Min lilla farmor, jag kommer sakna henne och begravningen kommer bli jobbig.
Var ju bara tre månader sen morfar begravdes och jag vet inte hur man klarar av två sorger på så kort tid.
Men det måste ju gå..
Vet iaf av erfarenhet att det blir lite lättare efter begravningen, man får ett avslut och en chans att börja sörja "på riktigt". Mellan döden och begravningen är allt så diffust och svårt att greppa.
Ja man går ju vidare, det måste man. Men det gör ont i mig att se min pappa så ledsen. Tur att vi står varandra nära och kan prata om allt. Känns skönt att finnas till för honom.


Ska väl ta och umgås med min son här nu. Indi och Nandi har börjat dagis igen efter sommarlovet och meningen var att Shanti skulle börja på fritids, men han har blivit sjuk som alltid när det är nånting, jag var ju likadan när jag var liten.
HAn får iaf vara hemma den här veckan och så hoppas vi att han piggnar till.


Peace på er allihop!

Inga kommentarer: