måndag 10 augusti 2009

Det räcker tydligen inte med lust för att få till lite bloggande, tid är också en viktig ingrediens har jag märkt.
I vilket fall så tar jag mig några minuter nu, fast kidsen tjafsar om allt och jag egentligen borde styra upp mellan dem.

Vi har haft underbara dagar sen sist och jag känner i hela kroppen att solenergi måste tankas ordentligt nu, medan den stora gula fortfarande behagar titta fram.
Får light-ångest när jag tänker på att hösten snart är här. Visst kan det vara fint och soligt länge till, men den här riktiga värmen försvinner ju snart. Det måste den ju, naturens lagar går inte att rubba. Inte denna iaf... Att vi kommer längre ifrån det glödande klotet är ju ett faktum.
Nog för att hösten också är en fin årstid, jag älskar när luften blir klarare och lättare att andas och denna höst har vi ju flytten att se fram emot också.
Men som sagt så vill jag ha mer värme, jag älskar värme ju...

Ja helgen har ägnats åt bad och endast bad. Vi har varit runt på olika ställen och alla var fina och bra för kidsen, det enda negativa var gårdagens vattentemperatur. Den var endast 22 grader och för oss som nu vant oss vid 25 eller mer var detta iskallt. Inte ens kidsen badade speciellt mkt.

Idag har vi bara slappat hela dan. Det var så skumt väder att bad inte var aktuellt och det var skönt för man behöver vila från badandet ibland. På eftermiddagen åkte vi till Vallby friluftsmuseum och spanade in djuren. Kidsen behövde springa av sig och jag och Danne behövde sträcka på benen lite. Strosade runt där tills de stängde och sen åkte vi, via affären, hem igen.

Och nu sitter jag alltså här och jag tackar alla smartskallar i världen för det trådlösa bredbandet.
Hur det blir när vi flyttar vet jag inte. Eventuellt blir det mobilt bredband och det blir säkert bra det med. Frågan kvarstår dock hur vi gör med digital-tv, har kollat runt lite idag men blev inte mkt klokare av det. Måste ta ett ryck och kolla upp det där ordentligt.

Nu ska kidsen tämjas.

Peace

Inga kommentarer: