onsdag 14 oktober 2009

I morse när jag gick hemifrån hände nåt obehagligt.
Indi höll som bäst på att testa mitt humör, han försökte med alla medel och lyckades väl sådär. Jag tappade humöret, men det föll inte i golvet utan jag lyckades fånga upp det innan.
Iaf så var jag extremt stressad och vi var ganska sena, så när vi väl kom ut så smällde jag igen dörren. Lite för hårt kanske, visade det sig snart, för efter ca två minuter så knackade nån på min dörr. Från insidan!
Det var ingen hemma och jag och Indi var ju på utsidan.
Så vem var det?
Jag är helt säker att det var just på vår dörr, för jag stod ju bara en halvmeter ifrån och knackningarna var tydliga. Vi har ju haft en del problem genom åren med "spöken" eller vad man nu ska kalla dem. Vart vi än har bott så har konstiga ljud uppenbarat sig sent på kvällarna.
Det har inte varit obehagligt och jag är säker på att de inte vill oss illa, vilka det nu än är.
Men idag kändes det faktiskt lite läskigt, det var ju så nära och så tydligt.
Var det kanske så att detta "spöke" var på väg ut när jag smällde dörren rakt i ansikten på honom/henne? Fast borde inte spöken kunna gå genom stängda dörrar? Jag är osäker...
Dessa skumma saker kommer garanterat följa med oss när vi flyttar.
Undrar bara hur det går med det spöket som redan finns i huset, hoppas de nuvarande och det nya kan samsas om utrymmet.
Det återstår att se, annars får vi väl ringa in nån spökjägare som kommer och driver ut de vilsa själarna.

Peace och ha en bra dag.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tänk om det är Isak som "spökar" för dig. Han kanske ville följa med ut och inte hann.

Vet ni att det spökar i det nya huset?

Jag tror på spöken. Det finns så himla mycket man inte kan förklara. Det är både läskigt och faschinerande.

Mahlin sa...

Ja det är antagligen både ISak och Dannes pappa som håller oss sällskap. Jag tror också på "spöken" och det är ju inte obehagligt heller...

De som har bott före oss i huset säger att det spökar där och att man kan höra fotsteg på trappen utanför.
Men inget obehagligt har hänt där, så vi får väl se hur det blir:-)