torsdag 19 november 2009

Mycket som snurrar i mitt huvud, därav det långa blogguppehållet.
Förut har jag alltid tyckt att min blogg funkar som terapi, allt brukade kännas lite lättare när jag skrev av mig här inne.
Nu känns det snarare tvärt om, det är inte kul alls att blogga eftersom hela bloggen blir negativ ocg så vet jag inte hur mkt jag vill outa här.
Tidigare har jag inte har några som helst problem med att skriva ut mina sorger och min ångest, nu tar det stopp redan efter en rad.
Men nu gör jag ett försök iaf, får se om detta blir publicerat eller om det åker i papperskorgen.

Blev väckt av larmet på telefonen idag och då såg Shanti sin chans. Han brukar ju alltid vakna först och väcka minst en person i familjen, oftast fler. Men igår hade jag ett litet snack med honom och sa att det inte är okej att väcka sina syskon varje morgon, eftersom dessa syskon är morgontrötta.
Han verkar ha fattat galoppen för i morse hade han tydligen legat vaken, men utan att säga ett ord. Men så fort larmet på telefonen började låta så passade han på :-)
Han är för söt den lilla killen.

Indi och Danne sover fortfarande och jag tänkte låta dem göra det, TROTS att Danne är den som alltid ligger kvar längst. Eller iaf 9 ggr av 10. Men jag vill att Indi ska få vakna av sig själv och fast jag vet att vi blir lite sena till dagis och skola sen så får de sova iaf.
Snäll mamma och sambo ;-)

Det snackas så mycket om svininfluensan, eller "nya influensan" som den heter egentligen. Blir så trött på alla hysteriska åsikter och alla stora rubriker i media.
Ja, fler kommer att dö eftersom fler blir sjuka.
Ja, det kan vara allvarligt.

MEN
Vi bestämde oss tidigt för att inte vaccinera våra barn eller oss själva. Jag ger inte mina barn ett vaccin som känns så osäkert som detta.
Och det faktum att immuniteten bara sitter i ca 10 månader så känns det ännu mer värdelöst.
Bättre då att barnen blir smittade av influensan och sen kommer lindrigt undan ( som de allra flesta barn har gjort ). DÅ har de sen en livslång immunitet mot denna typ av influensa.
Väldigt få får ju allvarliga problem och ännu färre dör.
Det snackas inget om alla tusen som dör av säsongsinfluensan varje år.

Äh, jag skulle kunna skriva hur mk som helst om detta, men blir bara irriterad för det känns uttjatat. Har outat mina åsikter och försökt lugna folk i flera månader nu.
Orkar liksom inte hålla på.
Vi har iaf bestämt oss här hemma.
Och om kidsen nu skulle få denna influensa så får vi vara vaksamma på symptom som tyder på allvarliga komplikationer.
Jag är lugn när det gäller allt sånt här. Kanske för att jag redan förlorat ett barn och tror att jag inte kommer ha sån maximal otur att jag förlorar ett till.

Summa:
Jag blir galen på hypen kring allt det här och hoppas det lugnar sig snart.

Nej nu kom Indi upp, men Danne sover fortfarande. Det ska det bli ändring på nu, så snäll ska jag inte vara:-)

Peace

Inga kommentarer: