torsdag 19 november 2009

Sitter ute, under tak och lyssnar på regnet. Mysigt att ha ett sånt här lugn hemma som vi har nuförtiden. Missförstå mig inte, det är inte lugnt som i jag-kan-lägga-mig-och-vila-eller-göra-vad-jag-vill-lugnt. Med tre galningar mellan 2,5 och 6,5 år så är det sällan tyst några längre stunder, några sekunder är liksom gränsen.
Men nu när vi är två hemma så har man ( läs jag ) mycket mera tid. Vi är två när maten ska lagas, vi är två när maten ska ätas, vi är två när allt ska plockas av, vi är två när kidsen tjafsar i soffan framför bolibompa. Ja ni fattar, allt är mycket enklare.
Har kanske sett en liten ljusning också angående det jobbiga som ligger över mig. Kanske, kanske är det på väg att lösa sig och OM det gör det kommer jag gråta glädjetårar. Finns inget värre än att ha nåt gnagande inombords hela tiden.

I morgon är det dags att jobba igen och jag får en 24-timmars paus från familjen. Fast nu när allt är enklare hemma och jag inte axlar hela ansvaret så saknar jag familjen väldigt mycket när jag jobbar. Så på lördag morgon promenerar jag ner till Rocklunda och möter upp familjen där. Shanti och Nandi har sin bandy då och det ska bli kul att se dem på isen. Förra gången var första gången, men då jobbade jag så jag missade premiären för Nandi. Shanti spelade ju hockey förra säsongen så honom har jag sett åka skridskor många ggr. Han är jätteduktig. Tydligen tyckte NAndi att det var svårt att stå på grillorna, men Danne ska vara med på isen i fortsättningen så det blir säkert bättre snart.

Måste också se till att få upp allt skit, som just nu ockuperar hallen, på vinden.
kanske ikväll, kanske nån annan dag...

Och förresten så har Shanti fått ont i huvudet och har feber, kanske har han knorr i morgon :-)
Han brukar rätt ofta bli sjuk i "bara" huvudvärk och feber och vi har våra misstankar om barnmigrän, eftersom det ligger i släkten. Men den här gången kan det ju lika gärna vara "nya influensan". Det kan ju börja med huvudvärk och feber...
Vi får väl se hur det är med honom i morgon.

Nej, fejjan nu och en cigg, sen ska jag mysa med mina kids.

Peace

Inga kommentarer: