lördag 12 december 2009

Sitter här och försöker intala mig att nästäppan som kommit under natten bara är inbillning. Fast det svider i svalget och upp i bihålorna vill jag ändå inte inse att en förkylning är på g. Vill inte vara sjuk!
Annars är det mesta som det ska. Kidsen härjar på och jag laddar för ett dygn på jobbet. Efter en mysig kväll med kidsen igår så har jag tankat kärlek så det räcker när jag är på jobbet.

Har också använt världens sämsta blekmedel, till min stora besvikelse.
Meningen var att jag skulle bleka mitt färgade hår så att jag kan färga rött sen. Att färga rött på svart funkar ju liksom inte. Så jag satte igång att bleka håret och stod mitt i ångorna i badrummet och allt kändes ganska bra. Jag förväntade mig såklart inte att håret skulle bli blont, men jag hade iaf en förhoppning om en orange färg. Tyvärr sjönk mitt humör lite när jag sköljde ur blekningen och insåg att det färgade håret inte var en gnutta blekt. Inte det minsta!
Det enda som hände var att min utväxt blev blekt, så nu har jag en ljusgul rand mitt uppepå skallen och resten är fortfarande svart. Kul om man är ett VIK- eller AIK-fan, men inte kul om man är en tjej med önskan om rött hår, som dessutom ska jobba och under arbetstid gå runt i affärer med brukaren.
Får köpa en ny blekning idag och fixa detta i morgon, undertiden blir det mössa på. Tur att jag har världens finaste mössa som jag älskar och kan bära med stolthet.

Nu blir det adventsfrukost med tända ljus. Vi får ta det idag eftersom jag är på jobbet i mogon bitti.

Peace på er och ha en bra lördag.

Inga kommentarer: