fredag 15 januari 2010

Angående kidsens obefintliga erfarenheter av frisörbesök måste jag få tillägga följande: De har alltid totalvägrat, i alla år. Tydligen var Danne likadan när han var liten så jag skyller det på generna. Nu har de dock gått med på att gå till frisören, OM de får kolla på film medan de blir klippta.
Så tack för kommentaren och tipset om klippstugan. Hade för mig att det var just klippstugan som hade filmvisning, men när jag läste på deras hemsida fanns ingen info om det alls.
Nu ska tid bokas för alla i familjen med hår, jag behöver också en rejäl genomgång av barret.

Humöret är det motsatta nu och det är skönt, så jävla tråkigt att gå omkring och vara en muttrande bitch. Kan ha varit så att det berodde en del på pms också, känns iaf bättre att skylla på det.
Framtiden ser helt plötsligt inte så mörk ut och jag har börjat planera inför årets stora händelse också. Vi ska ju bli sådär totalvuxna och gifta oss.
Känns stort, mest med tanke på att det är just så vuxet på nåt sätt, själv vill man ju gärna tro att man är lika gammal som man känner sig.
Känns också stort för att det är det sista vi kan göra för att ta vårt förhållande ett steg längre. Eller ja, iaf sista grejen i den bemärkelsen för självklart utvecklas ju ett förhållande hela tiden. Förhoppningsvis åt det starkare hållet...
Ser fram emot det väldigt mycket och det pirrar i magen när jag tänker på att Danne ska bli min man:-)
Fast jag är väldigt tveksam till att kalla honom för det sen; min man. Känns skumt och låter så otroligt larvigt.
Kan hända att jag vänjer mig.
Jag är också så otroligt töntig att jag tränar på att skriva mitt namn med mitt nya efternamn, alltså Dannes då. Kommer på mig själv när jag pratar i telefon och andra gånger när jag har händerna fria och måste ha nåt att pilla med. Det känns rätt pinsamt faktiskt och extremt löjligt.
Bara att inse att jag kan sälla mig till nördarnas släkte.

Känns i vilket fall väldigt spännande och att planera till en sån här grej kan aldrig bli tråkigt.
Lovar er att det inte blir likt nåt annat bröllop ni varit på!

Nog om det nu, det får inte bli för mycket snack om giftermålet för då kan det hända att jag avslöjar nåt som jag egentligen vill hålla lite hemligt.

Slutar jobbet om en timme och då ska vi hem till mamma och pappa på en kaffe. Ja vi ska förstås hämta hem Shanti som fått mormor- och morfarmys. Han var en mycket nöjd liten kille igår när jag pratade med honom.

Nej nu ska jag sätta fart här.
Snart får jag långledigt, det känns ganska välbehövligt.

Peace

Inga kommentarer: