torsdag 28 januari 2010

Seg morgon här ute på landet.
Allt runt huset är inbäddat i världens tjockaste snötäcke och jag skulle gärna bädda ner mig i soffan hela dagen.
Tyvärr går inte det eftersom jag snart ska till jobbet, men sen är jag iaf ledig till nästa fredag.
Magsjukt barn här hemma och det känns väl sådär, speciellt med tanke på att vi ska ha barnvakt på lördag. Hoppas bara att vi andra klarar oss, kanske ska ta och svälja en näve vitpepparkorn.

Igår var iaf en trevlig dag. På förmiddagen ett kyrkogårdsbesök med mamma och pappa och efter det åkte jag och Danne och handlade.
Efter kidsen var hämtade stack jag iväg till bilskolan och körde.
Ja som sagt så ska jag ju ta tag i körkortet nu och det hade inte kunnat börja bättre.
Läraren jag körde med sa att det antagligen skulle gå fort för mig att ta körkortet, jag är ju ingen nybörjare bakom ratten precis.
Det kändes mycket bra såklart och jag blev ännu mer peppad.

På kvällen var jag och Danne iväg på Komet, en föräldrautbildning där vi ska lära lite runt konflikthantering.
Där märkte man att vi har en harmonisk situation hemma, för alla de andra hade problem med nåt av sina barn. Vi var ju bara där för tipsens skull, behöver inget konkret egentligen. Men det är skönt att luta sig emot samma metoder när det blir tjafs med kidsen. Det är ju jävligt viktigt att föräldrar står enade och det gör vi väl oftast, men ibland går våra metoder isär och som sagt så får vi nu tips.
10 onsdagar håller det på, ska bli intressant.

Nej nu måste jag tvätta lite lakan här och sen ska jag till jobbet.

1 kommentar:

Maria sa...

Bra där.. komet e kanon!! det har jag läst och har t.ex tagit min teckenekonomi till barnen därifårn.. funkar klockrent... så jag tror ni kommer få mycket nytta av den kursen..