torsdag 21 oktober 2010

Iskall morgon

Ja i morse var det samma visa som vanligt, upp alldeles för tidigt och
sen stressa iväg.
Vad som inte var som vanligt var de isiga bilrutorna. Visst har det
varit frost tidigare, men inte som idag.
Tyvärr har jag glömt att skaffa en skrapa och de grejerna jag provade
att skrapa med höll inte måttet.
Kanske inte oväntat att en plastspade och en parkeringsskiva funkar
sådär att få bort is med.
Fick istället sitta i bilen enlång stund med full värme på.
Aja baja för miljön, inte bra alls faktiskt.
Efter jobbet idag ska jag införskaffa en asbra skrapa och en ny
motorvärmarkabel.

Nu är iaf kidsen lämnade på respektive ställen och jag tar en kaffe
i bilen.
Känns lite Hollywood faktiskt.
Bortsett från den stora jackan jag har, bilen som inte är så värst
lyxig, iskylan ute, överskottsfettet och kaffemuggen i papp från
macken.
Men annars så...
Väldigt Hollywood.

Inga kommentarer: