måndag 7 april 2008

Måndag igen och en grå sådan. Hade ingen lust alls att traska iväg till dagis i morse och faktum är att jag inte behövde det heller. Indi har blivit sjuk igen, jätteförkyld med hosta och ögoninflammation, och sov inget vidare inatt. Vaknade en gång i halvtimmen och mådde uselt. Stackarn... Ja iaf så somnade han vid sex i morse och sov fortfarande när det var dags att gå till dagis. Kändes så taskigt att väcka honom då så jag ringde min underbara mamma som kom och skjutsade kidsen till sina respektive dagis. Tänkt att ha såna föräldrar som finns där och alltid ställer upp. Det är inte alla förunnat.
Ja så Indi sov och jag kunde dricka kaffe i lugn och ro utan att behöva frysa i regnet. Senare idag kommer Nillans soc.sekreterare hit och pratar lite, så jag ska väl dammsuga och torka golven innan det. Men måste avvakta lite för Indi sover igen.
Däremot ska jag ta tag i disken. FAn, vår diskmaskin från helvetet har klappat ihop helt nu så det blir att diska för hand. Det är min värsta syssla alla kategorier, nånsin. Jag bara avskyr att diska. Tur att vi har en diskmaskin i förrådet som bara väntar på att få komma in i lägenheten. Måste se till att fixa det när Danne kommer hem igen.

Veckan bjuder på en del stress faktiskt. I dag kommer soc. hit, i morgon ska jag ha möte med familjehemssekreteraren kl två, på onsdag är det nätverksmöte också det kl två, på torsdag fyller Nillan år, på fredag ska vi spendera förmiddagen på röntgen med Indi. Ja det är en hel del att göra. Fattar inte att alla möten ska ligga på så usla tider. Hur kan de lägga möten runt kl två när de vet att jag hämtar Nillan på dagis då? Fattar inte hur de tänker... MEn lika bra att få det gjort så fort som möjligt, då kanske det blir färdigt med allt snart.

Är orolig för en vän... Hon har haft det jobbigt länge nu och det verkar aldrig ta slut för henne. Tyvärr är hon inte den som öppnar sig utan håller det mesta innanför skalet och det gör nog också sitt till att hon mår dåligt. Hoppas bara hon vet att jag finns för henne om hon vill lätta sitt hjärta. Hon betyder mycket för mig.

Nej nu är det dags att lyfta på röven och göra lite nytta istället.

O and O

Inga kommentarer: